Pasta z bobu i fety

21 sierpnia 2021

Pasta z bobu i fety

Pasta z bobu i fety to błyskawiczny pomysł na (nie)zwykłe kanapki lub dip (zamiennik hummusu, gdy ten Ci się znudzi) do warzyw/krakersów/innych przekąsek. Jest tak naprawdę dwuskładnikowa, trzeci składnik jest opcjonalny – to zioła.

Pasta z bobu na kanapki to smaczne smarowidło do chleba, które z powodzeniem zastąpi masło. Ja uwielbiam podawać ją ze świeżym chlebem, pomidorami i cukinią, chociaż może być też składnikiem bardziej wypasionych kanapek. I myślę, że zasmakuje nawet tym, którzy dotychczas sądzili, że nie lubią bobu.

Pasta kanapkowa z bobu – kcal, makroskładniki

Cała pasta z bobu do kanapek ma 330 kcal, a w tym:

  • 24 g białka;
  • 12 g tłuszczy;
  • 30 g węglowodanów.

Ilość porcji: 240 g

Czas przygotowania: 30 min

Kalorie: 330 kcal

pasta z bobu na kanapki - Składniki

Przygotowanie

  1. Umyj bób, przełóż do garnka. Dodaj łyżeczkę cukru i zalej wodą. Gdy woda się zagotuje, dodaj szczyptę soli i gotuj do miękkości, ok. 15-20 min (warto sprawdzać bób widelcem, bo czas gotowania będzie uzależniony od tego, czy jest stary, czy młody).
  2. Ugotowany bób od razu przelej zimną wodą, aby zachować kolor. Obierz ze skórki.
  3. Zblenduj bób z fetą i oregano. Dopraw pieprzem, ale nie dodawaj już soli, bo feta jest wystarczająco słona.
* Tak samo smaczna wyjdzie pasta z bobu mrożonego, dlatego, jeśli sezon na świeże nasiona już się skończył – nic straconego. Pyszne smarowidło do kanapek zrobisz przez cały rok.
Pasta z bobu i fety
Pasta z bobu na kanapki
Pasta z bobu

Bób – wartości odżywcze. Dlaczego warto jeść bób?

Na początku mam dwie ciekawostki:

  1. bób można jeść surowy (dotyczy to młodych nasion, gdy ich skórka jest jeszcze miękka);
  2. bób można jeść bez skórki (i to akurat często praktykuje, bo nie chce mi się go obierać – wyjątkiem są pasty, tutaj kluczowa jest dla mnie konsystencja).

Dlatego nie ma wymówek, że nie chce Ci się go gotować/obierać/cokolwiek innego. A dlaczego warto sięgać po bób?

Tak jak inne strączki, ma sporo białka, to must have w diecie wegetariańskiej, czy fleksitariańskiej. Jest bogaty w błonnik, co w połączeniu z białkiem, daje bardzo sycące połączenie. A oprócz tego posiada żelazo, magnez i witaminę K. Do swoich posiłków powinny go wprowadzić m.in. osoby chorujące na anemię. I przy okazji warto wiedzieć, że pomaga zredukować poziom złego cholesterolu.

Jaka jest jeszcze moim zdaniem zaleta bobu? Po prostu – jest smaczny. I ja swoją przygodę ze strączkami, których kiedyś unikałam jak ognia, zaczęłam właśnie od niego. Bób jest delikatny, aromatyczny, nie tak ciężki jak fasola czy soczewica. I nie znam nikogo, kto by go nie lubił 😉

Przy okazji sprawdź inne moje przepisy na bób:


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Szakszuka z fetą

Szakszuka z fetą

Szukasz inspiracji na dzisiejsze śniadanie? Już masz – to fit szakszuka z fetą. To wegetariańskie śniadanie jest aromatyczne, sycące i proste w przygotowaniu. Nie zwlekaj, zwłaszcza jeśli twoja ulubiona śniadaniownia jest zamknięta.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *