Szakszuka z fetą

11 listopada 2020

Szakszuka z fetą

szakszuka - co to?

Szakszuka to popularna potrawa kuchni Bliskiego Wschodu. Przygotowuje się ją na patelni z pomidorów, papryki, cebuli i kuminu, po czym w tym aromatycznym sosie gotuje się jajka. To pyszna propozycja na sycące, wegetariańskie śniadanie. Szakszuka jest jednogarnkowa, stosunkowo prosta i szybka w przygotowaniu (chociaż, jak już jesteś bardzo głodny, czekanie, aż białko jajka się zetnie, może wydawać się wiecznością).

Szakszuka idealnie sprawdza się na śniadanie lub kolację. W ostatnich latach jest bardzo modna, znajdziesz ją we większości wege knajpek, a także w fancy „śniadaniowniach”. Lub… w swojej kuchni! Bo to idealny sposób na urozmaicenie posiłków (zwłaszcza weekendowych, gdy czasu jest trochę więcej).

Moja propozycja dla ciebie na dziś to szakszuka z fetą i kanapką z hummusem. To turbo zdrowe i sycące śniadanie, dlatego zapraszam do przepisu.

PS. Fit szakszuka w jednej porcji ma ok.:

  • 27,75 g białka;
  • 20,25 g tłuszczu;
  • 40,5 g węglowodanów.

Ilość porcji: 4

Czas przygotowania: 35 min

Kalorie: 418,75

Składniki na fit szakszukę

szakszuka - przepis

  1. Przygotuj wszystkie przyprawy w małej miseczce.
  2. Cebulę pokrój w półksiężyce, czosnek w plasterki, a paprykę w małą kostkę.
  3. Rozgrzej na patelni oliwę, dodaj przyprawy i podsmażaj je ok. 10-15 sek. (krótko, inaczej się przypalą i zgorzknieją). Wrzuć cebulę, czosnek i paprykę, smaż na małym ogniu, mieszając co chwilę, ok. 5 min.
  4. Wlej na patelnię pomidory z puszki, wymieszaj całość i gotuj pod przykryciem 15 min. Po tym czasie spróbuj sosu i dopraw solą wedle upodobań.
  5. Wbij do sosu jajka oraz rozkrusz fetę i gotuj całość, aż białko jajek się zetnie (ok. 5-7 min). Możesz przyśpieszyć ten proces, nakładając pokrywkę na patelnię, ale wtedy białko „przykryje” żółtko.
  6. W międzyczasie posmaruj kromki chleba hummusem. Podawaj razem**.

* Skorzystaj z tego przepisu na hummus lub kup gotowy – znajdziesz go m.in. w Lidlu, ma dobry skład i całkiem niezły smak (choć do domowego się nie umywa, to oczywiste).

** Przepis na szakszukę uwzględnia cztery porcję. Ja przygotowuję ją na dwa dni, dla mnie i dla Piotrka, co wymaga delikatnej modyfikacji – gotuję całą porcję sosu (pomidory, papryka, cebula, czosnek i przyprawy), po czym odkładam połowę do pojemnika i dalej zużywam ½ porcji jajek i ½ porcji fety. Na drugi dzień wystarczy podgrzać sos i wykorzystać pozostałe składniki. Nic się nie marnuje, a szakszuka jest świeża.

Szakszuka
Szakszuka z jajkiem i fetą

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.



2 thoughts on “Szakszuka z fetą”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *