Kotlety z jajek i kaszy jaglanej

6 listopada 2020

Kotlety z jajek i kaszy jaglanej

Od razu przyznam, że nie wiem, czemu wcześniej nie robiłam kotlecików z jajek – są pyszne, niezbyt wymagające, a do tego sycące (wiem, zrymowało mi się). Wegetariańskie kotlety z jajek gotowanych i kaszy jaglanej to dobry pomysł na śniadanie, lunch czy kolację. I można podawać je na kilka sposobów:

  • z sosem i szybką sałatką z pomidorków koktajlowych i roszponki;
  • z mizerią;
  • na kanapce;
  • w burgerze.

Czyli w praktyce, szybko się nie znudzą, nawet jeśli, tak jak ja, przygotowujesz porcję na dwa dni. Przy okazji polecam zrobić do nich na:

dip z awokado;
domowy ketchup;
sos aioli.

Albo, możesz, tak jak ja, jeść kotlety z kaszy jaglanej bez żadnych dodatków. Nie są suche i naprawdę szybko znikają. A do tego są zdrowe. W jednej porcji mają:

  • 13 g białka;
  • 14 g tłuszczu;
  • 25 g węglowodanów.

Ilość porcji: 4

Czas przygotowania: 30 min

Kalorie: 258,75*

Kotlety jaglane - składniki

Przepis na kotlety wegetariańskie

  1. Ugotuj kaszę jaglaną oraz 4 jajka na twardo.
  2. W międzyczasie pokrój cebulę w kostkę.
  3. Rozgrzej na patelni ½ łyżki oleju rzepakowego i podsmażaj cebulę, mieszając co chwilę, przez ok. 4-5 min, aż się dokładnie zrumieni.
  4. Ugotowane jajka pokrój w kostkę. Wymieszaj z kaszą jaglaną, cebulą i świeżymi ziołami, jeśli używasz. Dopraw solą i pieprzem. Odstaw na chwilę, aby masa ostygła (inaczej formowanie kotlecików nie będzie zbyt przyjemne).
  5. Uformuj masę w okrągłe kotleciki na o grubości ok. 2 cm. Na jednym talerzu roztrzep jajko, a na drugim rozsyp bułkę tartą.
  6. Rozgrzej olej na patelni. Obtaczaj kotleciki najpierw w jajku, potem w bułce. Smaż na rumiano ok. 2-3 min z każdej strony. Smakują równie dobrze na ciepło, co na zimno.
* Przy założeniu, że użyjesz do smażenia ok. 4 łyżek oleju rzepakowego.
Kotlety z kaszy jaglanej

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Szakszuka z fetą

Szakszuka z fetą

Szukasz inspiracji na dzisiejsze śniadanie? Już masz – to fit szakszuka z fetą. To wegetariańskie śniadanie jest aromatyczne, sycące i proste w przygotowaniu. Nie zwlekaj, zwłaszcza jeśli twoja ulubiona śniadaniownia jest zamknięta.

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *