Croissant na śniadanie

21 października 2020

Croissant na śniadanie

Mam dzisiaj szybki i prosty pomysł na śniadanie na słodko – to croissant z jagodami i serkiem śmietankowym (tu od razu mam polecajkę dla mieszkańców Katowic – najlepsze, chrupiące croissanty dostaniecie w Lokal Bakery – piekarni z pysznym pieczywem i słodkościami, którą można znaleźć na Piotrowicach oraz na Koszutce).

I pisząc, że to szybkie śniadanie na słodko wcale nie kłamię – wystarczy posmarować croissanta serkiem śmietankowym i polać sosem jagodowym (tym sposobem właśnie zaspoilerowałam cały przepis, ale co mi szkodzi). U mnie docelowo miał być na niedzielne śniadanie do łóżka, ale ostatecznie zjadłam go w poniedziałek i to była prawdziwa rozpusta! Rzadko w taki sposób rozpoczynam nowy tydzień, a Ty? Jeśli nie, polecam, bo croissant na słodko od rana poprawia humor, zwłaszcza gdy jest tak deszczowo i pochmurnie, jak ostatnio.

A jeśli masz ochotę na śniadanie na słodko, a ilość kalorii w croissancie cię przeraża, zamień go na rogala/bułkę maślaną, lub, niech stracę, bułkę pełnoziarnistą. W końcu takie przepisy na śniadanie, jak ten, można dowolnie modyfikować.

Jako ciekawostkę dodam, że myślałam, że croissant na śniadanie w takim wydaniu będzie mieć o wiele więcej kalorii (na porcję to 493 kcal). Owszem, nadal nie będzie to najzdrowsza propozycja (w końcu croissanty składają się z masła, mąki i jeszcze większej ilości masła), ale od czasu do czasu można sobie pozwolić na taką małą przyjemność, prawda? Szczególnie że ta propozycja z pewnością zaspokoi potrzebę na słodkości niejednego łasucha.

Natomiast jeśli chodzi o makroskładniki, to w jednej porcji znajdziesz ok.:

  • 11 g białka;
  • 30 g tłuszczy;
  • 49 g węglowodanów.

Ilość porcji: 2

Czas przygotowania: 10 min

Kalorie: 493

Składniki na śniadanie mistrzów

croissant na słodko - Przygotowanie

  1. Rozgrzej nieduży garnek. Wsyp do niego jagody, podsmażaj ok. 3-4 min, aż owoce zmiękną, puszczą soki.
  2. Croissanta przekrój na pół, posmaruj grubo serkiem śmietanowym. Polej całość sosem jagodowym i podawaj (najlepiej w towarzystwie ulubionego soku bądź… kawy).
* Jagody możesz zamienić na maliny, inne owoce leśne lub dżem. Jeśli korzystasz z ostatniej opcji, to oczywiście zmniejsz ilość dżemu.
Croissant na śniadanie

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.

FIT frittata z ziemniakami

FIT frittata z ziemniakami

Jak urozmaicić śniadanie? Sprawdź przepis na FIT frittatę z ziemniakami. To prosta i sycąca propozycja na wegetariańskie śniadanie. Jeśli znudziły ci się kanapki, skorzystaj z mojej dzisiejszej propozycji.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *