Croissant na śniadanie

21 października 2020

Croissant na śniadanie

Mam dzisiaj szybki i prosty pomysł na śniadanie na słodko – to croissant z jagodami i serkiem śmietankowym (tu od razu mam polecajkę dla mieszkańców Katowic – najlepsze, chrupiące croissanty dostaniecie w Lokal Bakery – piekarni z pysznym pieczywem i słodkościami, którą można znaleźć na Piotrowicach oraz na Koszutce).

I pisząc, że to szybkie śniadanie na słodko wcale nie kłamię – wystarczy posmarować croissanta serkiem śmietankowym i polać sosem jagodowym (tym sposobem właśnie zaspoilerowałam cały przepis, ale co mi szkodzi). U mnie docelowo miał być na niedzielne śniadanie do łóżka, ale ostatecznie zjadłam go w poniedziałek i to była prawdziwa rozpusta! Rzadko w taki sposób rozpoczynam nowy tydzień, a Ty? Jeśli nie, polecam, bo croissant na słodko od rana poprawia humor, zwłaszcza gdy jest tak deszczowo i pochmurnie, jak ostatnio.

A jeśli masz ochotę na śniadanie na słodko, a ilość kalorii w croissancie cię przeraża, zamień go na rogala/bułkę maślaną, lub, niech stracę, bułkę pełnoziarnistą. W końcu takie przepisy na śniadanie, jak ten, można dowolnie modyfikować.

Jako ciekawostkę dodam, że myślałam, że croissant na śniadanie w takim wydaniu będzie mieć o wiele więcej kalorii (na porcję to 493 kcal). Owszem, nadal nie będzie to najzdrowsza propozycja (w końcu croissanty składają się z masła, mąki i jeszcze większej ilości masła), ale od czasu do czasu można sobie pozwolić na taką małą przyjemność, prawda? Szczególnie że ta propozycja z pewnością zaspokoi potrzebę na słodkości niejednego łasucha.

Natomiast jeśli chodzi o makroskładniki, to w jednej porcji znajdziesz ok.:

  • 11 g białka;
  • 30 g tłuszczy;
  • 49 g węglowodanów.

Ilość porcji: 2

Czas przygotowania: 10 min

Kalorie: 493

Składniki na śniadanie mistrzów

croissant na słodko - Przygotowanie

  1. Rozgrzej nieduży garnek. Wsyp do niego jagody, podsmażaj ok. 3-4 min, aż owoce zmiękną, puszczą soki.
  2. Croissanta przekrój na pół, posmaruj grubo serkiem śmietanowym. Polej całość sosem jagodowym i podawaj (najlepiej w towarzystwie ulubionego soku bądź… kawy).
* Jagody możesz zamienić na maliny, inne owoce leśne lub dżem. Jeśli korzystasz z ostatniej opcji, to oczywiście zmniejsz ilość dżemu.
Croissant na śniadanie

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.

Kanapki na śniadanie z figą

Kanapki na śniadanie z figą

5 składników i 5 min pracy – to wystarczy, aby przygotować zdrowe kanapki na śniadanie lub efektowne… śniadanie do łóżka. Jeśli brak ci pomysłów, co na kanapki, koniecznie zajrzyj do tego wpisu.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *