fbpx
Owsianka budyniowa

19 października 2022

Owsianka budyniowa

Próbowałaś/eś kiedyś owsianki… budyniowej? To game changer dla wszystkich tych, którzy za klasyczną owsianką nie przepadają, a jednocześnie chcieliby urozmaicić jakoś zdrowe śniadania.

Zwłaszcza że owsiankę robi się prosto – wystarczy dodać do budyniu pozostałe składniki i gotowe! Będzie pysznie zarówno na ciepło, jak i na zimno (budyniowa owsianka z jabłkiem nadaje się do tego, aby zrobić ją na noc i rano zabrać ze sobą do pracy). A dzięki zawartości skyru, wzbogacona jest o białko, więc głód tak szybko po niej Cię nie zaatakuje.

Jesienią moją ulubioną propozycją będzie owsianka z jabłkiem i cynamonem, ale tak właściwie możesz użyć dowolnych owoców. To co, gotowa/y na zdrowe śniadanie?

Owsianka z jabłkiem FIT – kcal, makroskładniki

Budyniowa owsianka z jabłkiem i cynamonem to całkiem porządne śniadanie, które ma ok. 490 kcal i:

  • 20 g białka;
  • 14,5 g tłuszczu;
  • 70 g węglowodanów.

Ilość porcji: 4

Czas przygotowania: 15 min

Kalorie: 490

Składniki na owsiankę z jabłkiem

owsianka budyniowa - przepis

  1. Jabłka obierz, pokrój w niedużą kostkę. Na patelni rozgrzej masło, dodaj owoce i smaż, mieszając co jakiś czas, aż delikatnie zmiękną, ale nie rozpadną się. Na koniec dodaj cynamon, podsmażaj jeszcze 20-30 sek.
  2. Budyń przygotuj według opisu na opakowaniu, tylko wlej więcej mleka (600 ml), ponieważ płatki owsiane wsiąkną trochę płynu. Dodaj do niego masło orzechowe, erytrytol.
  3. Do gotowego budyniu dodaj płatki owsiane, orzechy i skyr, wymieszaj. Jeśli chcesz zjeść owsiankę od razu, poczekaj ok. 5 min, aż płatki zmiękną. Możesz ją też przygotować na noc i zjeść rano. Podawaj z prażonymi jabłkami.
Owsianka budyniowa
Owsianka z jabłkiem

Owsianka – przepisy na jesień

Wkręciłaś/eś się w owsianki? To się dobrze składa, bo mam kilka propozycji, idealnych na jesień:

  • owsianka z gruszką, chałwą i cynamonem – a jeśli wolisz wersję nieco bardziej FIT, chałwę zamień na pastę tahini oraz dodaj ksylitol, dzięki czemu uzyskasz podobny, chałwowy efekt;
  • owsianka ze śliwkami i czekoladą – z pysznymi, sezonowymi owocami, która, tak jak mój dzisiejszy przepis, została wzbogacona o skyr dla podbicia białka;
  • rozgrzewająca owsianka dyniowa z korzennymi przyprawami.

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Podpłomyki z pesto, fetą i rzodkiewką

Podpłomyki z pesto, fetą i rzodkiewką

Znowu skończył Ci się chleb i nie wiesz, jak przygotować kanapki? Jest na to sposób podpłomyki! Wystarczy, że masz w kuchni mąkę, wodę i oliwę. To co, wskakujesz do przepisu?



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.