Owsianka dyniowa

13 października 2021

Owsianka dyniowa

Nie masz już pomysłu, co przygotować z dyni? Znudziła Ci się dyniowa zupa krem (…choć w to akurat nie uwierzę), czy curry/gulasz? Czas na coś równie pożywnego, a słodkiego i śniadaniowego! Skoro już tu jesteś, to żadnego zaskoczenia nie będzie, że chodzi o owsiankę z dyni, chociaż nie byle jaką, bo z dodatkiem śliwek, cynamonu i kurkumy.

I teraz rozłóżmy ją na czynniki pierwsze, aby przekonać się, dlaczego warto ją zrobić:

  • dynia – posiada beta-karoten (ha! nie tylko marchewka powinna znaleźć się w Twojej diecie), zawiera witaminę A, jest niskokaloryczna i dostarcza sporo błonnika;
  • śliwki – znowu źródło błonnika (a dokładniej pektyn), a także przeciwutleniaczy – witaminy A i E;
  • cynamon – oprócz niepowtarzalnego aromatu ma wiele winnych zalet; należy do grupy termogeników, czyli substancji, które przyśpieszają przemianą materii, a do tego działa antybakteryjnie i przeciwwirusowo oraz rozgrzewa;
  • kurkuma – posiada właściwości przeciwzapalne, działa przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo, a także zapobiega uczuciu pełności, wzdęciom i zaparciom;
  • płatki owsiane – poprawiają właściwości obronne organizmu, są dobrym źródłem witaminy B, magnezu, a dzięki zawartości błonnika, wspomagają jelita.

Już wierzysz, że jest to rozgrzewająca owsianka, idealna w sezonie jesienno-zimowym? Mam nadzieje, że tak.

PS. Z przepysznych opcji śniadaniowych mam jeszcze przepis na racuchy drożdżowe z dynią. Więc wiesz już, czym urozmaicić sobie posiłki w najbliższym czasie.

Owsianka dyniowa – kcal, makroskładniki

Owsianka z dynią na wodzie w jednej porcji posiada ok. 283 kcal i:

  • 8,5 g białka;
  • 7,5 g tłuszczu;
  • 51 g węglowodanów.

Ze względu na to, że nie przepadam za napojami roślinnymi (są dla mnie za słodkie), owsiankę zwykle przygotowuję na wodzie. Jeśli jednak będziesz chciał/-a użyć mleka roślinnego, to w zależności od tego, jakiego rodzaju użyjesz, kaloryczność owsianki wzrośnie do 320-350 kcal.

Ilość porcji: 2

Czas przygotowania: 15 min

Kalorie: 2863

Składniki na owsiankę z dynią

Owsianka z dynią - przepis

  1. Dynie pokrój w małą kosteczkę, śliwki przekrój na kilka części.
  2. Na patelni rozgrzej masło. Wrzuć dynię i śliwki, podsmażaj ok. 5 min, aż zmiękną (w międzyczasie możesz podlewać je odrobiną wody, aby nie zaczęły przywierać). Pod koniec smażenia dodaj kurkumę i cynamon.
  3. W międzyczasie przesyp płatki owsiane do niedużego garnka, dodaj ksylitol i zalej całość wodą. Gotuj na małym ogniu, aż płatki zmiękną, wsiąkną płyn.
  4. Gotową dynię ze śliwkami zblenduj, wymieszaj z płatkami owsianymi. Możesz podawać z dodatkową porcją śliwek, czy winogron.

* Jeśli posiadasz puree z dyni, możesz go użyć, zamiast świeżej. Wtedy pomiń etap z jej smażeniem, dodaj puree bezpośrednio do gotujących się płatków owsianych.

** Jeśli używasz mleka roślinnego, przed dodaniem ksylitolu spróbuj owsianki, ponieważ może okazać się, że jest wystarczająco słodka (wiele napojów roślinnych zawiera cukier).

Owsianka z dynią
Owsianka z dyni

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Tex-Mex

Tex-Mex

Masz ochotę na coś innego niż zwykle? Sprawdź przepis na wegetariański tex-mex. To proste, szybkie danie jednogarnkowe, które przygotujesz na obiad na kilka dni.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *