Racuchy drożdżowe z dynią

20 listopada 2020

Racuchy drożdżowe z dynią

Korzystasz z sezonu na dynię? Dla mnie to jedno z najbardziej uniwersalnych warzyw, które sprawdzi się zarówno w daniach wytrawnych, jak i słodkich. I dowodem na to jest przepis na racuchy tradycyjne z… dodatkiem puree z dynii.

Puszyste racuchy drożdżowe to najlepsza propozycja na śniadanie na słodko – a twierdzi tak osoba, która woli wersje wytrawne, więc coś w tym musi być. Racuchy z dynią są lekko wilgotne i mają piękny, pomarańczowy kolor, co z pewnością spodoba się dzieciakom.

I wiem, że czekanie rano, aż ciasto wyrośnie, nie jest najprzyjemniejsze (szczególnie gdy domownicy ciągle pytają się, kiedy będzie śniadanie). Więc od razu mam kulinarny TIP – przygotuj ciasto na racuchy drożdżowe wieczorem, po czym przełóż je do szczelnego pojemnika (polecam szklane pojemniki z Ikea, w których pokrywka ma dodatkowo uszczelkę, dzięki czemu nic z nich nie wycieka). Ciasto powinno zajmować maksymalnie połowę naczynia, ponieważ w lodówce jeszcze urośnie. Rano wystarczy je wyciągnąć, zamieszać i od razu można smażyć.

Racuchy z dyni sprawdzą się też na drugie śniadanie, bo na zimno smakują równie dobrze. Jeśli dodajesz do nich dżem, weź go osobno w słoiczku i rozsmaruj przed podaniem.

Martwisz się, że twoje śniadanie ma za mało białka? Na to też poradzimy! Posmaruj racuchy skyrem bądź serkiem śmietankowym na kanapki (druga wskazówka – w ten sposób możesz zrobić racuchowy torcik śniadaniowy, a takim już na pewno każde dziecko będzie zachwycone).

Mój przepis na racuchy drożdżowe uwzględnia dwie porcje, a w każdej z nich znajdziesz:

  • 17 g białka;
  • 5 g tłuszczu;
  • 85 g węglowodanów.

Podwój składniki, jeśli chcesz przygotować śniadanie dla dużej rodziny lub na dwa dni.

Ilość porcji: 2

Czas przygotowania: 1h 20min

Kalorie: 494

Składniki na racuchy z dynią

przepis na racuchy drożdżowe z dynią

  1. Zacznij od przygotowania zaczynu. Rozkrusz drożdże do wysokiego naczynia, dodaj do nich łyżeczkę cukru oraz czubatą łyżkę mąki pszennej. Wlej 50 ml ciepłego mleka, po czym dokładnie wymieszaj całość, aby nie było dużych grudek.
  2. Przykryj naczynie ściereczką i odstaw zaczyn na 10 min.
  3. Do miski przesiej mąkę oraz dodaj cukier. Następnie wlej zaczyn, pozostałą część mleka, dodaj jajko. Wymieszaj ciasto trzepaczką, aby nie było grudek. Przykryj ściereczką i odstaw na 60 min.
  4. Po tym czasie dodaj puree z dyni, wymieszaj ponownie.
  5. Na patelni rozgrzej masło klarowane lub olej rzepakowy. Przy pomocy łyżki nakładaj porcje ciasta, smaż z obu stron na małym ogniu przez ok. 3-4 min.

* Puree z dyni możesz przygotować na dwa sposoby. Ja zwykle piekę całą dynię, po czym blenduję ją i mrożę w pojemnikach po 100 lub 200 g. Wersja ekspres polega na przesmażeniu kawałków dyni z dodatkiem wody, aby się nie przypaliła. Gdy zmięknie, miksujesz całość i gotowe. Uważaj jedynie, aby nie dodawać gorącego puree do ciasta na racuchy drożdżowe.

Racuchy drożdżowe z dynią

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *