FIT frittata z ziemniakami

25 listopada 2020

FIT frittata z ziemniakami

Idealne śniadanie według mnie? To każde, które zawiera jajka. Lub ziemniaki. A jak połączyć jedno i drugie, to cóż, nie muszę już jeść nic innego. Dlatego dziś będzie frittata z ziemniakami.

Frittata to masa jajeczna zapiekanka z warzywami i jeśli o nie chodzi, to wybór jest dowolny. W okresie jesienno-zimowym, gdy o świeże i smaczne warzywa nie jest tak łatwo, lubię kombinować z tego, co jest. I tak powstała FIT frittata z ziemniakami i sosem pomidorowym.

Zachęciłam cię? Pewnie tak. Tylko szybko możesz się rozmyślić, jak zobaczysz czas przygotowania… Dlatego od razu śpieszę ze wskazówkami, jak nie umrzeć z głodu z samego rana.

Najlepiej jest sos przygotować wieczorem. To dość uniwersalny przepis na sos pomidorowy, możesz więc zrobić go więcej i użyć potem do makaronu lub zapiekanki. Albo… zapomnij o nim i kup gotowy, z dobrym składem, bądź, jeśli robisz przetwory, użyj własnego sosu. Pamiętaj, że przepis jest dla ciebie, a nie ty dla przepisu, i jeśli nie jesteś takim freakiem gotowania, trzeba szukać prostszych i szybszych sposobów.

No dobra, sos masz, co z resztą? Gdy piekarnik się nagrzewa, podgotuj ziemniaki. Jeśli pokroisz je w plasterki, tak jak jest w przepisie, to będą gotowe błyskawicznie. W ten prosty sposób frittata z piekarnika upiecze się, zanim porządnie zgłodniejesz.

A skoro się na nią zdecydowałeś i sprawdzasz przepis dalej, wspomnę jedynie, że frittata z pomidorami w jednej porcji ma:

  • 18 g białka;
  • 14 g tłuszczu;
  • 59 g węglowodanów.

Ilość porcji: 2

Czas przygotowania: 50 min

Kalorie: 382

Składniki na fit fritattę

frittata fit z ziemniakami - przepis

  1. Ziemniaki obierz, pokrój w plasterki. Ugotuj do miękkości.
  2. Cebulę obierz, pokrój w półksiężyce. Na patelni rozgrzej oliwę, wrzuć cebulę i podsmażaj, mieszając ok. 3-4 min. Dodaj czerwonego wina, gotuj całość na mocnym ogniu ok. 3 min, aby odparować alkohol.
  3. Do cebuli wsyp słodką paprykę, chilli oraz cukier, dopraw solą. Smaż ok. 1 min, po czym wlej passatę i gotuj wszystko pod przykryciem 20-25 min.
  4. W tym czasie roztrzep jajka w miseczce. Pomidor i zielone oliwki pokrój w plasterki.
    Ok. 10 min przed końcem gotowania sosu, zacznij nagrzewać piekarnik do 180 stopni.
  5. Okrągłe naczynie żaroodporne wyłóż ziemniakami. Polej je połową sosu, po czym ułóż drugą warstwę ziemniaków. Zalej całość jajkami oraz drugą połową sosu. Na wierzchu ułóż pomidory oraz oliwki. Zapiekaj całość 15 min.
Fritata z ziemniakami i pomidorami

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *