Shot z imbiru i kurkumy

20 listopada 2020

Shot z imbiru i kurkumy

Wiesz, jakie są 3 magiczne składniki na wzmocnienie odporności? To:

  1. imbir;
  2. kurkuma;
  3. miód.

Dodaj do tego jeszcze cytrynę, a napój z imbiru i kurkumy na przeziębienie będziesz mieć gotowy. Wiesz, co jest w tym najlepsze? Sok z imbiru jest ekspresowy w przygotowaniu, dodatkowo możesz go przechowywać w lodówce, w szczelnie zamkniętym słoiczku, do tygodnia. Wystarczy, że codziennie rano wypijesz jednego shota, a zadbasz o swoją odporność w sezonie jesienno-zimowym – pod przepisem podaje, jakie właściwości ma każdy z tych składników, więc możesz sam się o tym przekonać.

A teraz do dzieła, zobacz, jak zrobić shot imbirowy.

PS. Shot z imbiru i kurkumy ponoć jest też świetny na pobudzenie. Jednak mi, jako kawoholiczce, bardzo trudno jest to ocenić…

Składniki na shot z imbiru

shot imbirowy - wersja wyciskana

Obierz cytrynę, podziel na ćwiartki. Imbir i kurkuma mogą być nieobrane. Wyciśnij z nich sok w wyciskarce, na koniec dodaj miodu i dobrze wymieszaj. Przechowuj w lodówce do tygodnia.

Wskazówka: jeśli używasz sproszkowanej kurkumy, wsyp ją do soku z imbiru i cytryny.

shot z imbiru - wersja z blenderem

  1. Obierz cytrynę, imbir i kurkumę. Użyj do tego rękawiczek jednorazowych, bo kurkuma mocno barwi ręce. Polecam też robić to na talerzu, z niego najłatwiej zejdą ewentualne plamy.
  2. Przełóż wszystkie składniki do wysokiego pojemnika, wlej ok. 50 ml wody. Zblenduj całość na wysokich obrotach przez kilka minut, aż uzyskasz w miarę gładki sok.
  3. Shot z imbiru można pić z owocowymi cząstkami, aczkolwiek imbir pozostawia „niteczki”. Dlatego całość warto przelać i przecisnąć przez gazę, uzyskując tym samym gładki i klarowny sok.
Shot imbirowy
Shot z imbiru

Co na odporność? Imbir, kurkuma, miód

Imbir – posiada właściwości przeciwzapalne. Zawarte w nim olejki eteryczne działają przeciwbólowo, hamują rozwój bakterii, wirusów oraz grzybów. To znany od lat naturalny sposób na wzmocnienie odporności oraz walkę z przeziębieniem.

Kurkuma – zawarta w niej kurkumina ma właściwości przeciwzapalne, przeciwwirusowe, antybakteryjne oraz przeciwgrzybicze. Hamuje namnażanie się wirusów, łagodzi stany zapalne oraz towarzyszący im ból. Wzmacnia układ odpornościowy, zapobiega infekcjom bakteryjnym.

Miód – wykazuje działanie antybiotyczne, przeciwzapalne oraz wykrztuśne. Dostarcza witaminę A, C i E, jest naturalnym środkiem wspomagającym system odpornościowy.

Cytryna – stanowi dobre źródło witaminy C (choć, wbrew pozorom, wcale nie jest jej aż tak dużo), a także rutyny, która zapobiega utracie witaminy C.

Pasta z kurkumy – jak zrobić?

Jeśli nie masz świeżej kurkumy, do imbirowego shota możesz dodać sproszkowaną lub w formie pasty. Pasta z kurkumy jest szybka i prosta w przygotowaniu, można ją przechowywać w lodówce do 3 tygodni. Sprawdzi się nie tylko jako składnik soku na odporność, ale także jako dodatek do różnych dań, przede wszystkim azjatyckich.

Aby zrobić pastę z kurkumy, potrzebujesz:

  • 3 płaskich łyżek kurkumy w proszku;
  • ½ szklanki wody.

Zagotuj wodę w małym garnku z grubym dnem, po czym dodaj do niej kurkumę. Lekko gotuj na małym ogniu, mieszając przez ok. 8 min. Jeśli pasta okaże się zbyt gęsta (obawiasz się, że zacznie się przypalać), dodaj wody.


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Kawa piernikowa – przepis

Kawa piernikowa – przepis

Lubisz, gdy nawet kawa pachnie świętami? To da się załatwić! Zobacz, jak zrobić kawę piernikową. To prosty przepis na świąteczną kawę z aromatycznymi przyprawami korzennymi.

Herbata zimowa

Herbata zimowa

Co najczęściej pijesz zimą? Masz sprawdzone sposoby na rozgrzanie się? Nawet jeśli i tak, to koniecznie musisz sprawdzić przepis na herbatę z imbirem i cytryną. Dlaczego? Bo jest pyszna, zdrowa i zwalcza wirusy!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *