Shot z imbiru i kurkumy

20 listopada 2020

Shot z imbiru i kurkumy

Wiesz, jakie są 3 magiczne składniki na wzmocnienie odporności? To:

  1. imbir;
  2. kurkuma;
  3. miód.

Dodaj do tego jeszcze cytrynę, a napój z imbiru i kurkumy na przeziębienie będziesz mieć gotowy. Wiesz, co jest w tym najlepsze? Sok z imbiru jest ekspresowy w przygotowaniu, dodatkowo możesz go przechowywać w lodówce, w szczelnie zamkniętym słoiczku, do tygodnia. Wystarczy, że codziennie rano wypijesz jednego shota, a zadbasz o swoją odporność w sezonie jesienno-zimowym – pod przepisem podaje, jakie właściwości ma każdy z tych składników, więc możesz sam się o tym przekonać.

A teraz do dzieła, zobacz, jak zrobić shot imbirowy.

PS. Shot z imbiru i kurkumy ponoć jest też świetny na pobudzenie. Jednak mi, jako kawoholiczce, bardzo trudno jest to ocenić…

Składniki na shot z imbiru

shot imbirowy - wersja wyciskana

Obierz cytrynę, podziel na ćwiartki. Imbir i kurkuma mogą być nieobrane. Wyciśnij z nich sok w wyciskarce, na koniec dodaj miodu i dobrze wymieszaj. Przechowuj w lodówce do tygodnia.

Wskazówka: jeśli używasz sproszkowanej kurkumy, wsyp ją do soku z imbiru i cytryny.

shot z imbiru - wersja z blenderem

  1. Obierz cytrynę, imbir i kurkumę. Użyj do tego rękawiczek jednorazowych, bo kurkuma mocno barwi ręce. Polecam też robić to na talerzu, z niego najłatwiej zejdą ewentualne plamy.
  2. Przełóż wszystkie składniki do wysokiego pojemnika, wlej ok. 50 ml wody. Zblenduj całość na wysokich obrotach przez kilka minut, aż uzyskasz w miarę gładki sok.
  3. Shot z imbiru można pić z owocowymi cząstkami, aczkolwiek imbir pozostawia „niteczki”. Dlatego całość warto przelać i przecisnąć przez gazę, uzyskując tym samym gładki i klarowny sok.
Shot imbirowy
Shot z imbiru

Co na odporność? Imbir, kurkuma, miód

Imbir – posiada właściwości przeciwzapalne. Zawarte w nim olejki eteryczne działają przeciwbólowo, hamują rozwój bakterii, wirusów oraz grzybów. To znany od lat naturalny sposób na wzmocnienie odporności oraz walkę z przeziębieniem.

Kurkuma – zawarta w niej kurkumina ma właściwości przeciwzapalne, przeciwwirusowe, antybakteryjne oraz przeciwgrzybicze. Hamuje namnażanie się wirusów, łagodzi stany zapalne oraz towarzyszący im ból. Wzmacnia układ odpornościowy, zapobiega infekcjom bakteryjnym.

Miód – wykazuje działanie antybiotyczne, przeciwzapalne oraz wykrztuśne. Dostarcza witaminę A, C i E, jest naturalnym środkiem wspomagającym system odpornościowy.

Cytryna – stanowi dobre źródło witaminy C (choć, wbrew pozorom, wcale nie jest jej aż tak dużo), a także rutyny, która zapobiega utracie witaminy C.

Pasta z kurkumy – jak zrobić?

Jeśli nie masz świeżej kurkumy, do imbirowego shota możesz dodać sproszkowaną lub w formie pasty. Pasta z kurkumy jest szybka i prosta w przygotowaniu, można ją przechowywać w lodówce do 3 tygodni. Sprawdzi się nie tylko jako składnik soku na odporność, ale także jako dodatek do różnych dań, przede wszystkim azjatyckich.

Aby zrobić pastę z kurkumy, potrzebujesz:

  • 3 płaskich łyżek kurkumy w proszku;
  • ½ szklanki wody.

Zagotuj wodę w małym garnku z grubym dnem, po czym dodaj do niej kurkumę. Lekko gotuj na małym ogniu, mieszając przez ok. 8 min. Jeśli pasta okaże się zbyt gęsta (obawiasz się, że zacznie się przypalać), dodaj wody.


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Drink vodka sour

Drink vodka sour

Szukasz pomysłu na prostego drinka na sobotni wieczór? Sprawdź przepis na vodka sour. Na zachętę dodam jedynie, że do wódka sour potrzebujesz jedynie wódki (odkrywcze), soku z cytryny i syropu cukrowego.

7 sposobów, jak pić więcej wody

7 sposobów, jak pić więcej wody

Masz problem z tym, aby pić odpowiednią ilość wody w ciągu dnia? Skorzystaj z moich wskazówki, jak pić więcej wody. Przygotowałam 7 sposobów, i jestem pewna, że któryś z nich się u ciebie sprawdzi.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *