Pasztet z soczewicy czerwonej

20 grudnia 2021

Pasztet z soczewicy czerwonej

Szukasz wege propozycji na święta? W takim razie mam coś dla Ciebie – aromatyczny pasztet z czerwonej soczewicy. Pyszny na kanapki, albo jako dodatek do innego dania. No i ja mam oczywiście przepis, ale…

…zanim go podam, coś Ci zdradzę: nie przygotowuję tradycyjnych potraw na święta. Tak właściwie to niewiele z nich lubię. Do tego jestem z tych, co zawsze chodzą do kogoś na wigilię oraz w pozostałe dni. Dlatego na mojej stronie nie ma zbyt wielu takich przepisów, a jeśli już, to nie są one zbyt tradycyjne, jak ten wegański pasztet z soczewicy. No i nie będę ukrywać, przez to statystyki strony leżą i kwiczą w grudniu. Czy się tym przejmuję? Nie bardzo. Szczególnie że czasami uda mi się wpaść na takie perełki jak dziś, czyli wszystkomający pasztet wegetariański z soczewicy. Czemu wszystkomający? Bo w środku znajdziesz:

  • soczewicę czerwoną;
  • ciecierzycę;
  • kaszę;
  • marchewkę;
  • mnóstwo przypraw, które dodają całości aromatu.

Jest zdrowo? Jest. Syto? A jakże! I do tego smacznie oraz całkiem prosto, bo spora część przepisu na pasztet z soczewicy i marchewki sprowadza się do tego, aby coś ugotować lub zblendować.

PS. Nie ma świąt bez pasztetu, dlatego postawiłam na tak klimatyczne zdjęcie. Ale niech Cię ono nie zwiedzie, pasztet z soczewicą możesz przygotowywać przez cały rok.

Pasztet warzywny z soczewicą – kcal, makroskładniki

Cały pasztet z soczewicy i warzyw ma ok. 1210 kcal (i aż 60 g białka). Ale jak wiadomo, całego nie zjesz – z moich doświadczeń wynika, że można go pokroić na 12 dość grubych plastrów (idealnych na kanapki). I wtedy każdy z nich ma ok. 101 kcal i:

  • 5 g białka;
  • 1,8 g tłuszczu;
  • 16,5 g węglowodanów.

Ilość porcji: 12

Czas przygotowania: 1h 10 min

Kalorie: 101

Składniki na pasztet z soczewicy czerwonej

Prosty przepis na pasztet z soczewicy czerwonej

  1. Zagotuj wodę. Gdy zacznie wrzeć, dodaj soczewicę i gotuj 10-15 min, aż będzie miękka. Odcedź soczewicę z wody.
  2. Kuskus ugotuj wg przepisu na opakowaniu (wrzuć do wrzątku i gotuj ok. 5 min).
  3. W czasie, gdy soczewica i kuskus się gotują, obierz i pokrój cebulę w półksiężyce. Rozgrzej patelnię z olejem, dodaj cebulę. Posól i smaż 3-4 min, aż się zeszkli.
  4. Marchewki obierz i zetrzyj na tarce na grubych oczkach.
  5. Zacznij nagrzewać piekarnik do 180 stopni.
  6. Ciecierzycę, soczewicę, kuskus oraz przesmażoną cebulę zblenduj na w miarę gładką masę. Dodaj przyprawy oraz tartą marchewkę.
  7. Przełóż masę na pasztet do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz 40 min.
  8. Pasztet podawaj po dokładnym wystudzeniu, inaczej będzie się rozpadać.
* Możesz użyć ciecierzycy z puszki, chociaż ja polecam gotowanie cieciorki w większych ilościach i mrożenie w porcjach po 200 g. Dzięki temu będzie zawsze pod ręką, a Ty będziesz mógł/-a zrobić szybki hummus, czy dodać ciecierzycę do innego dania, by wzbogacić je o białko.
Pasztet z soczewicą
Pasztet z czerownej soczewicy

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *