Naleśniki z serem

13 stycznia 2020

Naleśniki z serem

Chcesz zaskakujący pomysł na śniadanie fit? To… naleśniki z serem. Większości takie śniadanie na słodko kojarzy się z rozpustą lub ze smakami dzieciństwa. A tak naprawdę wystarczy śmietaną zamienić na jogurt naturalny, mąkę pszenną na pełnoziarnistą mąkę żytnią (ma więcej wartości odżywczych), dodać banany oraz orzechy i stworzyć sycący, pyszny posiłek, który tak naprawdę ma tylko 383 kcal na porcję. I to nie koniec zalet, bo jednocześnie białka jest aż 19,5 g na porcję. Sporo, prawda? Szczególnie że zwykle zapomina się o odpowiedniej podaży tego makroskładnika, choć dietetycy powtarzają, że szczególnie podczas odchudzania należy uwzględnić go w swojej diecie.

Dodatkowo to pomysł na śniadanie do łóżka czy śniadanie do pracy – naleśniki są wyjątkowo proste do zapakowania na wynos, wystarczy jakikolwiek pojemnik (choć ja najbardziej polecam szklane z Ikea, są super szczelne i jak to szkło – nie chłoną zapachów, nie odbarwiają się).

I nie martw się, zaraz dowiesz się, jak zrobić ciasto na naleśniki. Te z innych mąk niż pszenna, są nieco trudniejsze w usmażeniu, ale tak naprawdę wszystko sprowadza się do dolania większej ilości wody, aby masa była rzadsza, łatwiej rozprowadzała się po patelni.

Dlatego nie zwlekaj i zrób naleśniki na śniadanie. A potem… miej z głowy ten posiłek podczas kolejnych dni, bo uwzględniłam aż sześć porcji.

Zgodnie z nową tradycją, będę podawać też ilość makroskładników, co ułatwi korzystanie z moich przepisów, jeśli jesteś na diecie odchudzającej. Nie mam jeszcze pomysłu na to, jak to wizualnie rozwiązać, dlatego na razie musisz zadowolić się taką formą. A więc naleśniki z serem mają 19,5 g białka, 16 g tłuszczy oraz 42 g węglowodanów.

Ilość porcji: 6

Czas przygotowania: 20 min

Kalorie (na porcję): 383 kcal

Składniki na naleśniki na słodko

Przygotowanie naleśników na śniadanie

  1. Mąkę wymieszaj z jajkiem i wodą. Odstaw na min. 30 min.
  2. Twaróg zblenduj z jogurtem, cukrem i ekstraktem waniliowym.
  3. Orzechy posiekaj, dodaj do serka.
  4. Naleśniki usmaż na patelni beztłuszczowej. Posmaruj serkiem, połóż plasterki banana.
  5. Naleśniki zawiń w rulonik lub złóż w trójkąty**.

* Możesz zastąpić ksylitolem czy innym, naturalnym słodzikiem.

** Moim zdaniem jedyne słuszne naleśniki z serem to te zwinięte w ruloniki. Ale zdjęcia rządzą się swoimi prawami i nie zawsze to, co najbardziej lubię, jednocześnie wygląda najbardziej apetycznie w obiektywie aparatu.

Naleśniki z serem

Naleśniki – z czym?

Przepis na ciasto na naleśniki jest uniwersalny, co oznacza, że będzie pasować zarówno do dań wytrawnych, jak i słodkich. Jeśli nie lubisz twarogu lub zwyczajnie nie chce Ci się go robić, możesz podać naleśniki z dżemem lub serkiem (zdecydowanie najbardziej lubię w tym wypadku serek homogenizowany, tylko uważaj na skład, ponieważ niestety znalezienie takiego naturalnego wcale nie jest prostą sztuką).

Moim faworytem są też naleśniki Suzette, na które przepis znajdziesz u mnie na stronie. Są one podsmażane w pomarańczowym sosie (w tradycyjnej wersji podpala się je, ja jednak nie robię takich eksperymentów w domowym zaciszu).

Choć zdradzę Ci, że tak naprawdę wolę naleśniki wytrawne. W moim TOP 3 znajdziesz naleśniki ruskie, naleśniki bolognese (super prosta i szybka alternatywa do lasagne), a także naleśniki ze szpinakiem i fetą (aż dziw bierze, że jeszcze nie spisałam na nie przepisu, ale planuję to nadrobić w najbliższym czasie).

Inne pomysły to naleśniki z sosem słodko kwaśnym i kurczakiem, naleśniki z warzywami czy naleśniki po meksykańsku (z farszem jak do burrito). Brzmi smacznie? Zgadzam się!

A może masz zalegające w lodówce warzywa lub inne składniki? Zastanów się, jak je połączyć w farsz i zrób szybkie naleśniki do pracy, na lunch. To dobry sposób na wykorzystanie resztek i niemarnowanie jedzenia.


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Kogel mogel – przepis

Kogel mogel – przepis

Tani, szybki, niskokaloryczny i ze składników, który każdy ma w domu – taki jest przepis na kogel mogel, najlepszy smak dzieciństwa. Sprawdź, jak zrobić kogel mogel oraz jak go urozmaicić.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *