fbpx
Hummus z kolendrą

9 marca 2022

Hummus z kolendrą

Wiesz, ile przepisów na hummus znajdziesz na mojej stronie? 6! I dziś mam siódmy! A to bynajmniej nie zamyka listy, bo możliwości jest tak dużo!

Chociaż, od razu przyznam, nie jestem aż tak innowacyjna – baza jest taka sama (i trudno, żeby była inna, wtedy z hummusem to by już niewiele miało wspólnego), zmieniają się tylko dodatki. Za to, bez względu na ostateczny smak, zastosowań jest wiele. Do czego wykorzystać hummus? Jako:

  • dip do warzyw;
  • smarowidło do kanapek (i to jest świetny patent, ponieważ pasta z ciecierzycy ma sporo białka);
  • smarowidło do wszelkiego typu wrapów;
  • dodatek do szakszuki (sprawdź przepis);
    dodatek do falafelli (to już standard, ale za to jaki pyszny!).

A gdy zrobisz za dużo hummusu, możesz dodać go do śniadaniowych placuszków, czy kotlecików warzywnych. Albo… sprawdź pod zdjęciami ciekawostkę, która zmieni Twoje życie.

PS. Wszystkie przepisy na hummus, które tu trafiają, najpierw muszą zyskać moją aprobatę – bo wbrew temu, co może się wydawać, nie z każdym dodatkiem pasta z ciecierzycy będzie smaczna. To, czego zdecydowanie nie polecam, to dodawanie oliwek, oj nie. Mało dań jest tak niesmacznych, że zapada w pamięć na bardzo długo.

Hummus z kolendrą – kcal, wartości odżywcze

100 g hummusu ma ok. 270 kcal i:

  • 10 g białka;
  • 16 g tłuszczu;
  • 18 g węglowodanów.

Ale pamiętaj, że najczęściej zjadasz 1-2 łyżki pasty z ciecierzycy.

Ilość: ok. 250 g

Czas przygotowania: 5 min

Kalorie: 270 kcal/100 g

Hummus – składniki

Przepis na hummus z kolendrą

  • Zblenduj wszystkie składniki na gładką pastę. Na początku dodaj nieco mniej aquafaby, jeśli konsystencja będzie zbyt ciężka, wlej więcej.
Hummus z kolendrą dip
Hummus z kolendrą

Czy hummus można mrozić?

Mam doskonałą wiadomość – hummus można mrozić i co najważniejsze, po rozmrożeniu nie zmienia swojej konsystencji oraz smaku. Możesz go zrobić w ilościach hurtowych i schować do zamrażarki na czarną godzinę, więc nie masz już wymówek, że nie ma sensu gotować ciecierzycy…

Tylko od razu mam wskazówkę. Jeśli posiadasz silikonowe kokilki do babeczek, użyj ich jako foremek do mrożenia pasty z ciecierzycy. Gdy już stwardnieje, takie mniejsze porcje możesz przełożyć do woreczka strunowego. Nie masz kokilek? Trudno, tak też się da. Użyj pojemników do mrożenia, tylko nie wypełniaj ich w całości – po zamrożeniu można taką kostkę wyciągnąć i przełożyć do woreczka, by pojemniki nie zajmowały wiele miejsca.

Wszystko sprowadza się do tego, aby nie mrozić zbyt dużych ilości, tylko takie porcje, które na pewno zjesz.


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Wege burgery z szarpanymi boczniakami

Wege burgery z szarpanymi boczniakami

Lubisz wegetariańskie burgery? Nawet jeśli jesteś do nich sceptycznie nastawiony, ten przepis ci się spodoba! To wege burgery z szarpanymi boczniakami – sycące, smaczne, a do tego znacznie szybsze w przygotowaniu, niż klasyczny pulled pork. To co, wypróbujesz mój przepis na boczniaki?



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.