Grzanki caprese

21 października 2020

Grzanki caprese

Od razu mam wskazówkę – jeśli przygotowujesz te bagietki caprese na imprezę, zrób ich więcej. Chociaż zawsze przewiduje kilka potraw na spotkania z przyjaciółmi, te mini bruschetty z mozzarellą i pomidorkami znikły bardzo szybko i musiałam je dorabiać – zostały zjedzone, póki były jeszcze ciepłe.

Zapiekana bruschetta z pomidorami i mozzarellą, jak już zdradziłam, sprawdzi się jako przystawka, przekąska na imprezę, choć nie tylko. Jeśli masz ochotę na ciepłą kolację, ale nie chcesz się przy tym zbytnio narobić, to również jest dobry pomysł – a pod przepisem zdradzam, jak zrobić grzanki caprese na patelni, bez rozgrzewania piekarnika. Gdy poznasz ten sposób, jestem pewna, że zapiekaną bagietkę z mozzarellą będziesz częściej przyrządzać. Szczególnie że niewiele jest prostszych i smaczniejszych przepisów.

Czas jeszcze na makroskładniki. Grzanki caprese w jednej porcji mają:

  • 11 g białka;
  • 10,5 g tłuszczu;
  • 23 g węglowodanów.

Ilość porcji: 4

Czas przygotowania: 20 min

Kalorie: 231

Składniki na grzanki caprese

Przygotowanie bruschetty

  • Rozgrzej piekarnik do 180 stopni**.
  • Bagietkę pokrój na kromki, pomidory na plasterki (jeśli masz większe sztuki, plasterki prawdopodobnie trzeba będzie przekroić jeszcze na pół, inaczej nie zmieszczą się na grzance).
  • Rozszarp na kromki mozzarellę, połóż plasterki pomidorów. Zapiekaj przez ok. 10 min.
  • Po wyciągnięciu z piekarnika, grzanki caprese polej oliwą smakową. Podawaj na ciepło.

* Polecam ją przygotować w ilościach hurtowych, ale jeśli nie masz na to czasu lub ochoty, grzanki caprese możesz podawać polane oliwą i posypane suszonym oregano/bazylią.

** Jeśli robisz bruschettę w większych ilościach, najprościej i najszybciej podpiec ją w piekarniku. Poniżej podaję jeszcze szybki sposób, jak zrobić grzanki z patelni.

Bruschetta z mozzarellą i pomidorkami

Jak zrobić grzanki z mozzarellą z patelni?

Robisz porcję dla siebie na kolację i nie chcesz rozgrzewać piekarnika? Nic nie szkodzi – grzanki z mozzarellą i pomidorkami możesz przygotować na patelni. Jak to zrobić?

Rozgrzej patelnię bez dodatku tłuszczu (najlepiej użyć do tego patelni grillowej). Połóż bagietkę i podpiekaj z jednej strony ok. 4 min na małym ogniu (kontroluj, czy nie zaczną się przypalać).

Następnie przewróć grzanki na drugą stronę, rozszarp mozzarellę i ułóż pomidory. Podpiekaj przez kolejne 3-4 min pod przykryciem, aż ser się roztopi.


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Szakszuka z fetą

Szakszuka z fetą

Szukasz inspiracji na dzisiejsze śniadanie? Już masz – to fit szakszuka z fetą. To wegetariańskie śniadanie jest aromatyczne, sycące i proste w przygotowaniu. Nie zwlekaj, zwłaszcza jeśli twoja ulubiona śniadaniownia jest zamknięta.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *