Smoothie z owoców leśnych

22 lipca 2019

Smoothie z owoców leśnych

Jak najczęściej jesz sezonowe owoce? Robisz z nich słodkie ciasta, lody, desery? Ja najczęściej jem je w świeżej postaci, bo po prostu uwielbiam ich smak. Poziomki, borówki, porzeczki, jeżyna, maliny – wszystko!

Ale gdy mam ich za dużo, szybko miksuję je na pyszne smoothie. Traktuję je jako deser lub szybka przekąska (łatwo jest je zabrać ze sobą do pracy czy na wycieczkę). Tylko przestrzegam! Taki koktajl nie jest odpowiedni na śniadanie czy drugie śniadanie. Dlaczego? Ponieważ są w nim same owoce, czyli cukry proste, które powoduję wyrzut insuliny. Jako śniadanie nie jest to więc posiłek zbyt odżywczy. Wtedy o wiele lepiej sprawdzi się smoothie z masła orzechowego i bananów.

Ilość porcji: 4

Czas przygotowania: 5 min

Kalorie (na porcję): 54 kcal

Składniki

Przygotowanie

  1. Wszystkie owoce zmiksuj na gładką masę.
  2. Dolej wodę. Jej ilość zależy od tego, jak gęste smoothie chcesz otrzymać.

PS. Taki mus owocowy można również przełożyć do foremek na lody i uzyskać pyszny, letni deser. Wtedy oczywiście nie dodawaj wody, ponieważ jest już niepotrzebna.

Smoothie z owocami leśnymi
Smoothie bowl z owocami leśnymi

Owoce leśne – wartości odżywcze

Nie każdy przepada za owocami leśnymi, ponieważ często mają lekko kwaskowy, cierpki smak. Ale to jest moim zdaniem właśnie ich zaleta! Dzięki temu koktajl przygotowany na ich bazie jest tak orzeźwiający. A odpowiednią słodycz mogą zapewnić truskawki, tak jak w moim przepisie.

Żeby Cię dodatkowo przekonać, przedstawiam wartości odżywcze owoców leśnych, które wykorzystałam do przygotowania mojego smoothie.

Maliny są bogatym źródłem witaminy C, ale także witaminy A, PP, B1 i B3. Dzięki temu wzmacniają układ odpornościowy, szczególnie w okresie przeziębień. A wbrew pozorom katar latem nietrudno jest złapać – winna jest temu klimatyzacja, a uściślając, jej nieodpowiednie ustawianie względem temperatur na dworze. Natomiast minusem malin jest to, że bardzo łatwo się psują, „rozwalają”. Do musów są jednak idealne.

Jeżyny słyną przede wszystkim z dużych ilości witaminy E, która, jak zawsze powtarzam, nazywana jest witaminą młodości oraz witaminy A. Oprócz tego mają w sobie magnez i potas. Można znaleźć w nich cenne antocyjany, które wzmacniają serce oraz… błonnik.

Jagody są bogate w witaminę C, B1, B2, PP, A, oraz E. Zawierają pektyny, wspomniane wcześniej antocyjany, a także potas i wapń. Wykazują działanie przeciwbakteryjne oraz odtruwające, a do tego regulują trawienie.


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Gruszki w winie – przepis

Gruszki w winie – przepis

Efektowny deser bez pieczenia? To gruszki w winie, podawane na kilka sposobów. Wskakuj do wpisu i sprawdź, jak zrobić gruszki w winie. Ten pomysł na deser jest idealny na jesienne wieczory, romantyczną kolację.

Camembert pieczony

Camembert pieczony

Wiesz co kocham najbardziej? Sery! Z ich względu nigdy nie potrafiłabym zrezygnować z nabiału. Od zwykłej goudy, przez mozzarellę, po sery pleśniowe. Nie przepadam jedynie za tymi o zbyt mocnym zapachu, ale to już różnie bywa. Z serów można też wiele zrobić! Przekąski, przystawki, dania […]



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *