Granola domowa z miodem

24 kwietnia 2019

Granola domowa z miodem

Jak często zdarza Ci się jeść płatki na śniadanie? I co zwykle wybierasz: płatki kukurydziane, czekoladowe kulki, a może różnokolorowe kuleczki? Mam dla Ciebie zdrowszą, choć równie dobrą alternatywę – domową granolę.

Nie ma co ukrywać, że skład większości płatków, nawet tych oznaczonych jako super fit, nie jest najbardziej naturalny. Utwardzacze to już standard, a cukier ukryty jest pod kilkoma różnymi nazwami. A to, czego nie lubię, to nabijanie klientów w butelkę. Bo jak już sięgam po coś okrutnie słodkiego i robię to ze świadomością, że jest niezdrowe, to cóż… sama sobie szkodzę. Ale stanowczo odstawiam każdy produkt, który tylko zdrowy udaje.

Wracając do rzeczy. Granola to cudowne połączenie płatków owsianych z bakaliami i miodem. Wcześniej rzadko ją jednak robiłam, bo zwykle nie chciało mi się jej piec, a taki jest tradycyjny przepis. Za to moje życie zmieniło się w chwili, gdy odkryłam… granolę z patelni!

Jej przygotowanie jest błyskawiczne, można ją zrobić nawet rano, choć ja zalecałabym, aby płatki miały czas ostygnąć. Granolę robię już w hurtowych ilościach, bo nie tylko ja jem ją z mlekiem lub jogurtem naturalnym, ale też mój Piotrek uwielbia ją dodawać do swojego twarogu z banami. Co cóż, kto by się opart takiemu słodkiemu, chrupiącemu dodatkowi?

Taką gotową granolę zwykle przechowuję w lodówce, w zamkniętym pojemniku. Raz nawet zdarzyło mi się testować jej trwałość przez kilkanaście dni (grubo ponad tydzień, bo w międzyczasie wyjeżdżaliśmy) i nic się z nią nie działo. Zatem zabieraj się za zrobienie zapasów!

Składniki

Przygotowanie

  1. Płatki owsiane oraz orzechy podpraż chwilę (nie dłużej niż 5 min) na patelni mieszając co chwilę.
  2. Pod koniec prażenia dodaj cynamon, wyłącz gaz.
  3. Odczekaj chwilę aż całość ostygnie, dodaj miód i wszystko dokładnie wymieszaj. Miód pod wpływem ciepła delikatnie się rozpuści i nawet jego niewielkie ilości pokryją wszystkie płatki.

Ten przepis potraktuj jako punkt wyjścia, nie musisz się dokładnie trzymać składników i proporcji. Możesz też wszystko dodawać na oko, wtedy jednak zastanów się, jaka ilość miodu będzie wystarczająca – nie może być go zbyt dużo, bo wtedy całość stanie się lepka, a nie chrupiąca.

Skyr z granolą i śliwkami

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Kogel mogel – przepis

Kogel mogel – przepis

Tani, szybki, niskokaloryczny i ze składników, który każdy ma w domu – taki jest przepis na kogel mogel, najlepszy smak dzieciństwa. Sprawdź, jak zrobić kogel mogel oraz jak go urozmaicić.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *