FIT deser ze skyru, granoli i rabarbaru

27 maja 2021

FIT deser ze skyru, granoli i rabarbaru

Przepis na dzisiejszy FIT deser już się pojawił u mnie na blogu, i to w niejednej konfiguracji. Ale co ja poradzę, że jest tak prosty, pyszny i nie wymaga dużego nakładu pracy? I może właśnie w tej sezonowej wersji zasmakuje Ci najbardziej?

A o co chodzi? O deser bez pieczenia z błyskawiczną granolą z patelni (łap przepis), skyrem i rabarbarem (nie lubisz? nie ma już w sklepie? zamień go na truskawki).

Rozbierzmy składniki na czynniki pierwsze:

  • granola z patelni – tak naprawdę sprowadza się do podprażenia płatków owsianych i orzechów, które masz w domu, a potem złączenia wszystkiego za pomocą miodu; taką granolę możesz przechowywać w słoiczku, w lodówce lub poza nią (osobiście preferuję lodówkę) – jak długo? u mnie to było maksymalnie dwa tygodnie, bo w międzyczasie zużywałam ją do innych smakołyków;
  • skyr – główne zadanie: źródło białka; idealny nabiał do tego typu przekładańców; ja od dłuższego czasu zastąpiłam nim jogurt naturalny;
  • rabarbar – sezonowy owoc, który trudno ugryźć, bo na surowo jest… niejadalny; ale wystarczy podsmażyć z cukrem/ksylitolem i dorzucić do skyru, by uzyskać smakowy jogurt – naturalnie, bez chemii i kontrolując ilość kalorii.

FIT deser ze skyrem sprawdzi się na drugie śniadanie, kolację lub posiłek po treningowy, a makroskładniki to:

  • 25 g białka;
  • 18 g tłuszczu;
  • 41 g węglowodanów.

Ilość porcji: 2

Czas przygotowania: 15 min

Kalorie: 423

Składniki na fit deser ze skyrem

Fit deser ze skyru - przepis

  1. Na patelni, na małym ogniu podpraż płatki owsiane, posiekane orzechy oraz kakao – ok. 3-4 min, aż usłyszysz delikatne strzelanie. Wyłącz gaz, dodaj miód i mieszaj, aż się rozpuści i sklei składniki**.
  2. W międzyczasie rabarbar pokrój na paski o grubości ok. 1 cm. Wrzuć do małego garnka, podlej odrobiną wodą (tak, aby była tylko na dnie) i zacznij dusić rabarbar. Podsmażaj go ok. 5 min, podlewając wodą, jeśli zacznie przywierać. Na koniec dodaj ksylitol.
  3. Przełóż do miseczki skyr, na wierzch połóż rabarbar i granolę***.

* Możesz pominąć.

** Jeśli masz taką możliwość, to granolę przygotuj wcześniej, bo smakuje lepiej, jak jest wystudzona. Polecam zrobić większe ilości, sprawdzi się m.in. w przepis na jaglankę i sernik na zimno.

*** Jeśli chcesz wziąć fit deser ze skyru na wynos, to nie wsypuj do razu granoli, tylko przełóż ją do oddzielnego pojemniczka/woreczka i posyp skyr z owocami przed podaniem. Wtedy płatki nie zmiękną, będą chrupiącym dodatkiem.

Fit deser ze skyrem
Fit deser ze skyru

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Koktajl zielony

Koktajl zielony

Nowy tydzień, nowy Ty? Nieważne, czy jest poniedziałek, środa, czy niedziela, warto wprowadzić trochę więcej warzyw, np. dzięki… zielonemu smoothie! Sprawdź, jak zrobić pyszny i słodki koktajl z jarmużem i szpinakiem.

Batony czekoladowe z płatkami owsianymi

Batony czekoladowe z płatkami owsianymi

Wskakuj do wpisu, aby przekonać się, jak zrobić batoniki czekoladowe w 10 min. Podaje przepis na domowe batony czekoladowe bez pieczenia, a za to z masą zdrowych składników.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *