FIT deser ze skyru, granoli i rabarbaru

27 maja 2021

FIT deser ze skyru, granoli i rabarbaru

Przepis na dzisiejszy FIT deser już się pojawił u mnie na blogu, i to w niejednej konfiguracji. Ale co ja poradzę, że jest tak prosty, pyszny i nie wymaga dużego nakładu pracy? I może właśnie w tej sezonowej wersji zasmakuje Ci najbardziej?

A o co chodzi? O deser bez pieczenia z błyskawiczną granolą z patelni (łap przepis), skyrem i rabarbarem (nie lubisz? nie ma już w sklepie? zamień go na truskawki).

Rozbierzmy składniki na czynniki pierwsze:

  • granola z patelni – tak naprawdę sprowadza się do podprażenia płatków owsianych i orzechów, które masz w domu, a potem złączenia wszystkiego za pomocą miodu; taką granolę możesz przechowywać w słoiczku, w lodówce lub poza nią (osobiście preferuję lodówkę) – jak długo? u mnie to było maksymalnie dwa tygodnie, bo w międzyczasie zużywałam ją do innych smakołyków;
  • skyr – główne zadanie: źródło białka; idealny nabiał do tego typu przekładańców; ja od dłuższego czasu zastąpiłam nim jogurt naturalny;
  • rabarbar – sezonowy owoc, który trudno ugryźć, bo na surowo jest… niejadalny; ale wystarczy podsmażyć z cukrem/ksylitolem i dorzucić do skyru, by uzyskać smakowy jogurt – naturalnie, bez chemii i kontrolując ilość kalorii.

FIT deser ze skyrem sprawdzi się na drugie śniadanie, kolację lub posiłek po treningowy, a makroskładniki to:

  • 25 g białka;
  • 18 g tłuszczu;
  • 41 g węglowodanów.

Ilość porcji: 2

Czas przygotowania: 15 min

Kalorie: 423

Składniki na fit deser ze skyrem

Fit deser ze skyru - przepis

  1. Na patelni, na małym ogniu podpraż płatki owsiane, posiekane orzechy oraz kakao – ok. 3-4 min, aż usłyszysz delikatne strzelanie. Wyłącz gaz, dodaj miód i mieszaj, aż się rozpuści i sklei składniki**.
  2. W międzyczasie rabarbar pokrój na paski o grubości ok. 1 cm. Wrzuć do małego garnka, podlej odrobiną wodą (tak, aby była tylko na dnie) i zacznij dusić rabarbar. Podsmażaj go ok. 5 min, podlewając wodą, jeśli zacznie przywierać. Na koniec dodaj ksylitol.
  3. Przełóż do miseczki skyr, na wierzch połóż rabarbar i granolę***.

* Możesz pominąć.

** Jeśli masz taką możliwość, to granolę przygotuj wcześniej, bo smakuje lepiej, jak jest wystudzona. Polecam zrobić większe ilości, sprawdzi się m.in. w przepis na jaglankę i sernik na zimno.

*** Jeśli chcesz wziąć fit deser ze skyru na wynos, to nie wsypuj do razu granoli, tylko przełóż ją do oddzielnego pojemniczka/woreczka i posyp skyr z owocami przed podaniem. Wtedy płatki nie zmiękną, będą chrupiącym dodatkiem.

Fit deser ze skyrem
Fit deser ze skyru

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Tartaletki z budyniem i owocami

Tartaletki z budyniem i owocami

Desery to nie Twoja mocna strona? Nic nie szkodzi – aby zrobić tartaletki z budyniem i owocami z mojego przepisu nie potrzebujesz ani czasu, ani umiejętności, ani ochoty na gotowanie. Sprawdź mini tartaletki w 10 min.

Koktajl zielony

Koktajl zielony

Nowy tydzień, nowy Ty? Nieważne, czy jest poniedziałek, środa, czy niedziela, warto wprowadzić trochę więcej warzyw, np. dzięki… zielonemu smoothie! Sprawdź, jak zrobić pyszny i słodki koktajl z jarmużem i szpinakiem.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *