Zupa z cukinii

22 kwietnia 2019

Zupa z cukinii

Cukinię polubiłam stosunkowo niedawno, ale od razu szturmem podbiła moją kuchnię. Uwielbiam placki z cukinii, tartę z cukinią czy nawet… czipsy z cukinii! Jak się okazało, kluczem do sukcesu jest jej właściwe przygotowanie, aby nie była zbyt gąbczasta, mdła.

A jeśli nie masz jeszcze z nią doświadczenia, zacznij do zupy krem z cukinii – nie da się jej zepsuć, obiecuje Ci. Do tego jest lekka, delikatna w smaku. Zresztą nic dziwnego, bo 100 g tego warzywa ma w sobie zaledwie 21 kcal! A do tego sporo potasu, żelaza, witaminy C, B1, K (pamiętaj, że witamina K jest rozpuszczalna w tłuszczach) i beta karotenu. Taka zupka ma więc w sobie sporo wartości odżywczych, jest bardzo zdrowa, idealna o każdej porze roku.

I jak już pisałam, ja zupy jadam nie tylko na obiad, ale także na śniadanie czy kolację. Ich zaletą jest to, że można je przygotować wcześniej i potem tylko odgrzać – nie tracą na smaku. Ważne jest jedynie, aby podgrzewać tylko taką ilość zupy, jaką potrzebujesz. Im częściej będziesz to robić, tym danie straci na wartości.

No dobra, masz cukinię i nie wiesz co z nią zrobić? W takim razie zapraszam Cię kulinarnych eksperymentów ze mną. I jeśli tylko masz gotowy bulion, to przygotowanie tego dania nie zajmie Ci wiele czasu.

Składniki

Przygotowanie

  1. Cukinię, cebulę i czosnek pokrój z grubsza w plasterki (nie muszą być równe, całość będziesz miksować).
  2. W garnku rozgrzej oliwę, wrzuć warzywa i podsmażaj je przez ok. 5 min, mieszając od czasu do czasu.
  3. Do garnka wlej bulion, dodaj sól, pieprz i oregano, całość gotuj przez 10-15 min.
  4. Zmiksuj zupę na gładki krem.*
*Ja do miksowania zup używam blendera typu żyrafa. Możesz poczekać, aż zupa ostygnie, zanim zaczniesz ją miksować, jeśli boisz się, że Twój sprzęt nie wytrzyma kontaktu z gorącym daniem.
Zupa krem z cukinii

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Kanapki na śniadanie z figą

Kanapki na śniadanie z figą

5 składników i 5 min pracy – to wystarczy, aby przygotować zdrowe kanapki na śniadanie lub efektowne… śniadanie do łóżka. Jeśli brak ci pomysłów, co na kanapki, koniecznie zajrzyj do tego wpisu.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *