Wegetariańskie spaghetti bolognese

27 listopada 2019

Wegetariańskie spaghetti bolognese

Najbardziej klasyczne dania z makaronem to… [dokończ zdanie]. No oczywiście, że spaghetti bolognese. Sos, który kochają (prawie) wszyscy, choć u mnie w wersji, która może nie każdemu się spodoba – bez mięsa.

To dlaczego nazywam go bolognese, a nie napoli? Z prostego powodu – pomijając mięso, używam pozostałych, tradycyjnych składników. Bo mało kto wie o tym, że na ten sos składa się także seler naciowy i marchewka. Też nie wiedziałeś? Nic nie szkodzi, ja również nie urodziłam się z tą wiedzą (chyba tylko prawdziwi Włosi wyssali to z mlekiem matki). Natomiast kilka lat temu uświadomiła mnie koleżanka, która język włoski, a także i kuchnię (jakże by inaczej), po prostu kocha.

A więc dziś trochę pod prąd, czyli wegetariańskie spaghetti bolognese, z pieczarkami. Jeśli wolisz pozostać przy klasycznej wersji, nic nie szkodzi – znajdziesz u mnie naleśniki bolognese. Wystarczy, że naleśniki zamienisz na makaron i pomysł na obiad gotowy.

Szybko przypomnę też jeszcze, jak ugotować makaron. Co prawda pisałam o tym kilka razy, ale nie podejrzewam, że każdy z zapartym tchem śledzi i zapisuje wszystko, co tu piszę. Sprawa jest prosta. Wodę gotujesz, ale bez soli. Tę dodajesz dopiero po zagotowaniu, inaczej będziesz czekać dłużej, a przecież to ma być szybki obiad. Wkładasz makaron, gotujesz tyle…, ile jest napisane na opakowaniu. Za to NIGDY nie dodajesz oliwy do wody. Makaron się nie sklei, jeśli go raz czy dwa zamieszasz, a oliwa sprawi, że sos będzie z niego spływał. A tego nie chcemy, racja? Dobra, przynajmniej ja nie chcę, dlatego do własnych rad sumiennie się przykładam.

Ilość porcji: 6

Czas przygotowania: 30 min

Kalorie (na porcję): 348,5 kcal

Składniki

Przygotowanie

  1. Cebulę pokrój w kostkę, pieczarki i grzyby w plasterki.
  2. Rozgrzej w garnku lub w głębokiej patelni oliwę. Wrzuć cebulę oraz pieczarki i podsmażaj, aż grzyby pozbędą się wody.
  3. W tym czasie obierz oraz zetrzyj na tarce, na grubych oczkach marchewkę, a seler pokrój w plastry.
    Dodaj warzywa na patelnię, podsmażaj, ok. 3 min.
  4. Wlej passatę pomidorową, dodaj przyprawy. Gotuj ok. 10 min.
  5. W międzyczasie ugotuj makaron spaghetti (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to koniecznie zajrzyj wyżej – opisuje tam, jak gotować makaron i czego nigdy nie robić).
  6. Podawaj makaron z sosem.
Wegetariańskie bolognese

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Tex-Mex

Tex-Mex

Masz ochotę na coś innego niż zwykle? Sprawdź przepis na wegetariański tex-mex. To proste, szybkie danie jednogarnkowe, które przygotujesz na obiad na kilka dni.

Pasta z bobu, FIT pasta na kanapki

Pasta z bobu, FIT pasta na kanapki

FIT pasta z bobu uratuje kanapki – sprawie, że będą pyszne, sycące i na dodatek dostarczy białka. Wypróbuj przepis na pastę z bobu i fety, posmaruj nimi pełnoziarniste grzanki, dodaj trochę świeżych warzyw, a prostą kolację, szybki lunch czy zdrowe śniadanie będziesz mieć z głowy.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *