Socca

27 listopada 2019

Socca

Wiesz, że w prosty i szybki sposób możesz przygotować bezglutenowy chlebek na śniadanie? Na dodatek taki, który zawsze wychodzi i jest przy okazji obłędnie pyszny? Wiem, brzmi to, jak abstrakcja. A jednak. Wszystkie te wymagania spełnia bezglutenowy placek socca, który robi się z mąki z ciecierzycy.

Przepis na socca pochodzi z Nicei, prosto z Lazurowego Wybrzeża. Także i Włosi docenili jego smak i prostotę, aczkolwiek u nich to nieco bardziej znana farinata.

Podstawą chlebka, idealnego na śniadanie, jest mąka z ciecierzycy, woda i odrobina oliwy, przypraw. Po upieczeniu możesz go połączyć, z czym tylko zechcesz. To idealny sposób na smaczne, bezglutenowe śniadanie bez jajek.

I choć może Ci się wydawać, że mąka z ciecierzycy to produkt, prawie że niemożliwy do kupienia, to już śpieszę z wyjaśnieniami, że wcale tak nie jest. Ja ją kupuję na wagę w Katowicach, w sklepie Pliczko, który mieści się w Starej Ligocie. Ale wiem, że jest też w dobrze zaopatrzonych marketach (Auchan, Intermarche itp.), a raz czy dwa widziałam ją chyba też w Lidlu. Widzisz, nie masz już wymówek.

I może na to nie wygląda, ale to było moje śniadanie na redukcji. Tak zawsze mogłabym rozpoczynać dzień. Szczególnie że dzięki temu, że ten chlebek składa się tak właściwie tylko z mąki z ciecierzycy, jest treściwy, sycący i zapewnia sporo białka. To klucz do sukcesu dla każdego, kto nie chce chodzić ciągle głodnym na diecie. Bo tak się naprawdę da.

Ilość porcji: 4

Czas przygotowania: 40 min

Kalorie (na porcję): 449,25 kcal​

Składniki

Przygotowanie

  1. Mąkę z ciecierzycy, wodę, oliwę, rozmaryn oraz sól wymieszaj dokładnie, aby nie było grudek. Odstaw na min. godzinę do lodówki.
  2. Rozgrzej piekarnik do 200 stopni z naczyniem żaroodpornym w środku. Ostrożnie wyciągnij formę, wlej do niej cienką warstwę ciasta, piecz 20-25, aż do zrumienienia*.
  3. Placek podawaj na ciepło lub na zimno z pesto, pomidorkami, mozarellą i prosciutto.
* Możesz to zrobić albo w jednym, dużym naczyniu, albo w kilku mniejszych, jeśli masz.
Socca przepis

Mąka z ciecierzycy – wartości odżywcze

Chociaż mąka z ciecierzycy bynajmniej nie brzmi jak produkt pierwszej potrzeby, to u mnie w kuchni jest często wykorzystywana. Jest dość „ciężka”, przez co puszystego ciasta raczej z niej nie zrobisz, ale idealnie sprawdzi się, gdy szukasz pomysłu na śniadanie. Może służyć także jako zagęstnik do zup i gulaszy.

W 100 g mąki z cieciorki jest aż 21 g białka oraz 10 g błonnika. Ma niskie IG, nie powoduje gwałtownego wzrostu glukozy we krwi. To sprawia, że dostarcza energii oraz uczucia sytości na długo. A to tego ma takie właściwości, jak ciecierzyca – jest źródłem potasu, magnezu, kwasu foliowego, żelaza i nienasyconych kwasów tłuszczowych.


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Przepis na pizzę włoską, ciasto na pizzę

Przepis na pizzę włoską, ciasto na pizzę

Wiesz, że możesz w domu przygotować (prawie) idealną włoską pizzę i to w piekarniku? Sprawdź przepis na domową pizzę na cienkim, chrupiącym cieście i zobacz, jakie są nasze sprawdzone składniki na pizzę.

Kanapki na śniadanie z figą

Kanapki na śniadanie z figą

5 składników i 5 min pracy – to wystarczy, aby przygotować zdrowe kanapki na śniadanie lub efektowne… śniadanie do łóżka. Jeśli brak ci pomysłów, co na kanapki, koniecznie zajrzyj do tego wpisu.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *