Smoothie brzoskwiniowe

24 kwietnia 2019

Smoothie brzoskwiniowe

Szukasz pomysłu na lekki, letni deser? A może znudziły Ci się już klasyczne kanapki do pracy? W takim razie polecam obłędne w smaku, gęste smoothie brzoskwiniowe. Jest sycące, słodkie, może zastąpić każdy posiłek oprócz obiadu.

Zresztą coraz częściej zachęca się do tego, aby sięgać po takie koktajle. Oczywiście, zdrowsze i bardziej dietetyczne byłyby te warzywne, ale przecież od czasu do czasu można zaszaleć.

Zresztą ja stosuje jeden trik – do owocowych smoothie dodaję płatki owsiane. Dlaczego? Ponieważ oprócz tego, że są zdrowe, to pęcznieją w żołądku wchłaniając wodę, dzięki czemu przez dłuższy czas jest się najedzonym. Ponadto błonnik w nich zawarty reguluje procesy trawienne. A także, co najważniejsze w tym przypadku, zapobiega gwałtownym wzrostom insuliny we krwi, co dzieje się w przypadku, gdy zjesz cukry proste zawarte w owocach. Same plusy, prawda?

Dlatego zachęcam Cię do dodawania płatków owsianych do każdego smoothie!

Składniki

  • pięć brzoskwiń*
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • sok z 1 limonki
  • 6 łyżek płatków owsianych
  • woda

Przygotowanie

  1. Zagotuj wodę.
  2. Przełóż płatki owsiane do miseczki, zalej je wrzątkiem tak, aby w całości je przykryć. Poczekaj 5 min, odcedź płatki.
  3. Pokrój brzoskwinie na kawałki.
  4. Do wysokiego naczynia przełóż wszystkie składniki.
  5. Zblenduj całość.
  6. W zależności od tego, jak gęsty koktajl chcesz uzyskać, dolewaj przefiltrowanej wody.

* Mi skórka w owocach nie przeszkadza, dlatego nigdy ich nie obieram. Jeśli jednak nie chcesz lub nie możesz jej jeść, obierz wcześniej brzoskwinie.

Smoohie brzoskwiniowe

Smoothie na śniadanie – dlaczego warto pić rano koktajle?

Jest wiele opinii dotyczących tego, co warto, a co nie warto jeść na śniadanie. Tak naprawdę wszystko zależy od naszych upodobań oraz stanu zdrowia. To, co ja chciałabym zaproponować, to włączenie smoothie do posiłku śniadaniowego. I przedstawiam wady oraz zalety takiego rozwiązania.

Taki koktajl to dobry sposób na rozpoczęcie dnia, ponieważ jest lekkostrawny, dodaje energii. Organizm nie musi od samego rana „walczyć” z trawieniem. Jest to urozmaicony posiłek, za każdym razem można go przyrządzić z czegoś innego (najlepiej z tego, co masz w lodówce). Można go przygotować dzień wcześniej i rano wypić. A jeśli znowu wstaniesz zbyt późno i nie będziesz mieć czasu na zjedzenie śniadania, takie smoothie możesz zabrać ze sobą i wypić po drodze.

Dobra, a czy ma wady? I tak, i nie. Pierwsza z nich wynika z mojego, ekhm, niezbyt zdrowego nawyku. Pierwszą rzeczą, którą robię rano, jest kawa. I tak, piję ją na czczo. Wiem, że to jest złe, ale cóż… W związku z tym czasami trudno jest mi w siebie zmusić kolejny płyn.

Wiele osób narzeka też, że po smoothie szybko robią się głodni. Jeśli koktajl składa się z samych owoców, to nic dziwnego. Dlatego najlepiej jest przygotowywać napoje warzywno-owocowe lub z dodatkiem płatków owsianych, siemienia lnianego itp. Polecam też mój przepis na smoothie bananowo-orzechowe. Uwierz mi, że po nim długo nie będziesz głodny.


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Jajecznica

Jajecznica

Jajecznica to jedyna potrawą, jaką potrafisz przygotować? W takim razie sprawdź, jak to zrobić jeszcze lepiej. Zdradzam mój sposób na perfekcyjną jajecznicę, który zawsze się sprawdza.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *