Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mykitchen/domains/mykitchenlife.pl/public_html/wp-includes/post-template.php on line 310
Mus poziomkowy z wegańskim jogurtem

7 lipca 2019

Mus poziomkowy z wegańskim jogurtem

Latem nie chce się odpalać piekarnika, prawda? A ochota na słodkości jednak pozostaje… Ja dość często kupuję lody (w Katowicach jest mnóstwo punktów z pysznymi lodami rzemieślniczymi), a także robię proste deserki na bazie sezonowych owoców.

I tym razem trafiło na poziomki, które po prostu uwielbiam! Zasadziliśmy je w zeszłym roku z Piotrkiem na działce (a właściwie to Piotrek zasadził, ja jedynie obserwowałam) i w tym roku uzupełniliśmy grządkę o jeszcze kilka sadzonek. A jakie są z niej plony? To niesamowite! Mogę tam jeździć co dwa dni i nazbierać spory pojemnik. U nas trudno jest je dostać w sklepie, to jedyny sposób na to, aby powrócić do tego smaku dzieciństwa.

A jeśli Tobie nie uda się ich kupić, zastąp je truskawkami lub jagodami.

Co do samego przepisu. Jest prosty, błyskawiczny, a do tego bez cukru i wegański. Ideał po prostu! Po zrobieniu tego zdjęcia od razu przełożyłam go do pojemnika i zabrałam do pracy. Do tego pokroiłam kilka warzyw i lunch miałam gotowy.

Składniki

2 porcje
  • 3 opakowania jogurtu kokosowego po 160 g*
  • 3 opakowania jogurtu kokosowego po 160 g*
  • 100 g czereśni

Przygotowanie

  1. Półtorej opakowania jogurtu przełóż do wybranego, szklanego naczynia.
  2. Poziomki zmiksuj na gładki mus. Czereśnie wydrąż z pestek.
  3. Polej jogurt musem. Podawaj z czereśniami.
* Użyłam jogurtu PlantOn, bez żadnych owocowych dodatków. Teraz jest w stałej ofercie Lidla, ale można go też kupić w innych, większych marketach.
Jogurt z poziomkami
Jogurt kokosowy z owocami

Poziomki – właściwości i wartości odżywcze

Poziomki rosną w czerwcu i lipcu, czasami aż do sierpnia. Najbardziej wartościowe są te dziko rosnące, ale cóż – w dużych miastach ich znalezienie graniczyłoby raczej z cudem. Dlatego ja w pełni zadowalam się poziomką ogrodową.

A jakie są właściwości tych owoców? Przede wszystkim są niskokaloryczne – mają zaledwie 40 kcal w 100 g, czyli podobnie jak truskawki. Są idealne do takich zdrowych deserków, jak ten, który przedstawiłam w przepisie. A do tego mają mnóstwo witaminy C! Pamiętaj, że oprócz tego, że podnosi odporność, to jest jeszcze silnym antyoksydantem. Co to oznacza w praktyce? Pozwala zachować Twojej skórze młody wygląd.

No ale to nie koniec. W poziomkach znajduje się potas, który reguluje poziom wody w organizmie (zapobiega zatrzymywaniu się jej, co prowadzi do puchnięcia), a także blokuje wchłanianie złego cholesterolu.

Poziomki można wykorzystywać jako maseczkę do twarzy o działaniu wybielającym, usuwającym drobne przebarwienia. Mi jednak szkoda stosować je do takich celów. A dlaczego? Ponieważ na targu, jak już uda się je dostać, to zwykle za kilogram należałoby zapłacić… 150 zł! Sprzedawane są w opakowaniach po 100 g, za ok. 15 zł. Dlatego polecam uprawiać je samodzielnie – czy to na działce, czy na balkonie. Bo koszt sadzonki to… maksymalnie 5 zł.

Czereśnie – właściwości i wartości odżywcze

Owocem, który nierozerwalnie kojarzy się z gorącymi, letnimi dniami, są czereśnie. Składająsię głównie z wody, dlatego można jeść je bez wyrzutów sumienia. W 100 g mają ok. 60 kcal.

Słyszałam też o diecie czereśniowej, aczkolwiek ja do takich monodiet nie jestem przekonana, uważam, że mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc. Wyjątkiem jest detoks zalecany przez dietetyka, odbywający się pod jego kontrolą.

A wracając do właściwości czereśni. Zawierają przeciwutleniacze, które spowalniają procesy starzenia się skóry. Tak jak poziomki, mają w sobie sporo potasu, a także witaminy z grupy B. To owoce, które koniecznie należy latem włączyć do swojego jadłospisu!


Przepisy, które mogą Ci się spodobać

Chłodnik z pomidorów

Chłodnik z pomidorów

Wiesz, że porcja chłodnika pomidorowego ma zaledwie 92 kcal? Jestem pewna, że już samą tą informację zachęciłam Cię do sprawdzenia mojego przepisu. Dodam jeszcze, że zupa ta jest smaczna, aromatyczna i lekkostrawna. A więc na co czekasz?

Chłodnik z cukinii

Chłodnik z cukinii

Jeśli masz ochotę na lekki, letni posiłek, zrób chłodnik z pieczonej cukinii według mojego przepisu. To proste, szybkie danie, które jest jednocześnie aromatyczne i bardzo delikatne.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *