Jajka po turecku

19 kwietnia 2020

Jajka po turecku

Jak zrobić dobre śniadanie z jajkiem, które nie będzie jajecznicą czy omletem? To w gruncie rzeczy bardzo proste – wystarczy przygotować Cilbir, czyli jajka w koszulce po turecku, podawane z jogurtem greckim oraz palonym masłem z przyprawami. Na ten pomysł kilkukrotnie wpadałam na Instagramie, za każdym razem zachwycając się… fotogenicznością tego fit śniadania. Aż w końcu sama postanowiłam skusić się na jajka w jogurcie.

I wiesz, co? Jest tak pyszne, jak wygląda. A może nawet i lepsze.  To jeden z najprostszych pomysłów na zdrowe śniadanie, który dodatkowo jest pełny białka. Chcesz, aby było go jeszcze więcej? Zamień jogurt grecki na skyr. A jeśli jesteś na diecie bezglutenowej, to po prostu pomiń pieczywo, całość jest i tak bardzo sycąca.

I na ten moment jajka po turecku to zdecydowanie mój faworyt. Daj znać, jak to będzie z tobą po wypróbowaniu tego przepisu. To lekkie śniadanie z jajkiem ma:

  • 14,5 g białka;
  • 15 g tłuszczu;
  • 21 g węglowodanów.

To za mało i zastanawiasz się jeszcze, co można zjeść na śniadanie z jajek? Wskakuj szybko do tego wpisu, w którym zestawiłam moje ulubione pomysły na śniadanie z jajkiem.

Ilość porcji: 2

Czas przygotowania: 10 min

Kalorie: 286

Składniki na fit śniadanie

Przygotowanie jajek - przepisy

  1. W średniej wielkości garnku nastaw wodę do połowy wysokości. Wlej ocet jabłkowy.
  2. Do niedużej miseczki wbij jajko.
  3. W garnuszku rozgrzej masło, dodaj łyżkę harrisy i podsmażaj całość ok. 1 min.
  4. Gdy woda się zagotuje, zrób mocny wir i do środka wlej jajko. Gotuj 3-4 min (białko powinno przykryć żółtko, ale nie zawsze udaje się to za pierwszym razem). Wyciągnij jajko, powtórz całość z drugim.
  5. Do misek przełóż jogurt naturalny, polej masłem z harrisą. Włóż jajko, podawaj całość z chlebem.
Jajka po turecku
Fotografia kulinarna - sesja

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *