Dutch baby ze śliwkami

20 kwietnia 2019

Dutch baby ze śliwkami

Dutch baby to puszysty, pieczony naleśnik, który można uzupełnić ulubionymi dodatkami – owocami, cukrem pudrem, czymkolwiek! To doskonała propozycja na późne, niedzielne śniadanie lub lunch do pracy. Z pewnością żaden łasuch im się nie oprze.

Minusem przygotowania dutch baby jest to, że trzeba posiadać patelnię, którą można wstawić do piekarnika.

Ale ja wcześniej radziłam sobie w inny sposób – wstawiałam do piekarnika naczynie żaroodporne, które po nagrzaniu ostrożnie wyciągałam, po czym wlewałam ciasto. Wtedy można uzyskać bardzo podobny efekt, a jedynym ograniczeniem jest już tylko posiadanie niedużej formy.

Moja propozycja dutch baby jest nieco zdrowsza, ponieważ wykorzystałam mąkę orkiszową, a nie klasycznie – pszenną. I choć miałam obawy, że ciasto tak dobrze nie wyrośnie, to okazało się, że jest wręcz przeciwnie.

Ponadto w ramach czystek lodówkowych użyłam mleka roślinnego, które pozostało mi po innej potrawie, ale Ty spokojnie możesz użyć mleka krowiego .

Składniki

Przygotowanie

  1. Nagrzej piekarnik do 200 stopni (góra-dół).
  2. Śliwki przekrój na pół, wyciągnij z nich pestki.
  3. W misce (przy pomocy miksera lub trzepaczki) wymieszaj wszystkie składniki oprócz śliwek.
  4. Patelnię żeliwną rozgrzej na gazie, dodaj łyżeczkę masła klarowanego i powoli wlewaj masę. Na górze ciasta ułóż przekrojone śliwki, całość wstawić do piekarnika.*
  5. Piecz naleśnik ok. 20 min, aż będzie delikatnie zrumieniony i zapadnie się w środku.

* Jeśli nie posiadasz patelni żeliwnej, postępuj według wskazówek, które podałam na początku wpisu.

Pieczony naleśnik

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Gzik – przepis FIT

Gzik – przepis FIT

Lubisz proste, szybkie przepisy? Wypróbuj wielkopolski gzik z ziemniakami w wersji FIT. Przekonaj się, że wystarczy zamienić śmietaną na jogurt naturalny (bez straty na smaku), by przygotować zdrowy, dietetyczny posiłek.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *