Burger jaglany z marchewki

13 stycznia 2020

Burger jaglany z marchewki

Pisałam kiedyś, że w domu nie robię tradycyjnych, mięsnych burgerów. Dlaczego? Ponieważ ich smażenie jest trochę uciążliwe, u mnie wygląda to tak, że w kilka sekund tworzy się sporo dymu, a mięso w środku jak było krwiste, tak jest (a ja jestem z tych, co preferują porządny well done). Za to w knajpkach nigdy nie zamawiam wege burgery, ponieważ… w prosty sposób mogę je zrobić w domu.

Nieskromnie przyznam, że mam też wtedy pewność, że będą pyszne i nie za suche – w końcu daję do nich dokładnie to, co lubię. I ciągle z nimi eksperymentuję, choć zwykle podstawa jest taka sama, czyli kotlety jaglane. Do znudzenia będę powtarzać, że jak burgery wegetariańskie, to tylko z kaszą jaglaną, ponieważ nie jest ona intensywna w smaku, a nadaje świetną konsystencję i wszystko skleja.

Tym razem do kotleta trafiła jeszcze marchewka – polecam jej upieczenie, choć jak chcesz zaoszczędzić trochę czasu, możesz ją ugotować (a jak chcesz zaoszczędzić jeszcze więcej czasu, pokrój ją w plasterki, dzięki czemu ugotuje się znacznie szybciej, a całość i tak potem blendujesz, więc nie ma znaczenia, w jakiej jest postaci). Masz wątpliwości, że to połączenie będzie dobre? Hmm… w takim razie zjedź trochę niżej i zobacz zdjęcie, na którym mój narzeczony wgryza się w tego wege burgera. Myślę, że ono przekona każdego sceptyka przepisów wegetariańskich.

I oczywiście, żeby mój obiad wegetariański obfitował w białko i tłuszcze to dodałam do niego… halloumi. No dobra, przyznaje się, to głównie wina łakomstwa, ja po prostu uwielbiam halloumi. Ale przy okazji ser to doskonałe źródło białka, a gdy przygotowujesz dania wegetariańskie, to nie możesz zapomnieć o tym makroskładniku.

Szybko przypomnę jeszcze, że już dawno przygotowałam wpis, jak ugotować kaszę jaglaną.

A jaki jest rozkład makroskładników w moim wegetariańskim burgerze? Białka jest ok. 16 g, tłuszczy ok. 14,5 g, a węglowodanów ok. 58,5 g na porcję.

Ilość porcji: 6

Czas przygotowania: 1 godz.

Kalorie (na porcję): 439,8 kcal

Składniki wege burgera

Przygotowanie wege burgera

  1. Nagrzej piekarnik do 180 stopni. Marchewkę obierz, przekrój na pół. To samo zrób z cebulą.
  2. Połóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piecz ok. 25-25 min (aż marchewka zmięknie).
  3. W międzyczasie ugotuj kaszę jaglaną.
    Jeszcze ciepłą kaszę
  4. jaglaną zblenduj z marchewką, cebulą oraz przyprawami (ciepłą kaszę łatwiej się miksuje).
  5. Uformuj sześć zgrabnych kotlecików.
  6. Na patelni rozgrzej oliwę, smaż na niej kotleciki ok. 3-4 minuty z obu stron.
  7. W tym samym czasie, na drugiej patelni (najlepiej grillowej), usmaż pokrojony w plastry ser halloumi – wystarczy ok. 2 min na każdą stronę.
  8. Burgery wegetariańskie z kaszy jaglanej i marchewki podawaj w bułce, z halloumi, sałatą oraz pomidorem.
Zdrowy wege burger
Burger wegetariański z halloumi

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Tex-Mex

Tex-Mex

Masz ochotę na coś innego niż zwykle? Sprawdź przepis na wegetariański tex-mex. To proste, szybkie danie jednogarnkowe, które przygotujesz na obiad na kilka dni.

Szarpany chlebowiec, jackfruit

Szarpany chlebowiec, jackfruit

Chcesz ograniczyć spożycie mięsa? Nie musisz rezygnować z ulubionych potraw – zrób szarpanego chlebowca, który teksturą przypomina mięso. Podają przepis na jackfrutia, którego wykorzystasz na kanapki lub do burgerów.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *