Tortilla śniadaniowa

1 czerwca 2020

Tortilla śniadaniowa

Masz swoje kulinarne guilty pleasure? Fast food, któremu nigdy nie odmawiasz? Ci, co mnie znają (a może ty też nie raz już o tym tutaj czytałeś) wiedzą, że kocham frytki. Ale mam jeszcze jedną, skrywaną miłość – to tortilla z McDonalda, w wersji śniadaniowej lub zwykłej. I choć nie rozumiem fascynacji burgerami z tej sieciówki, to co tu będę ukrywać, tortille kocham.

Na tyle mocno, żeby przyrządzić je w domu, inspirując się, a jakże, propozycją śniadaniową. I co by tu dużo rzec, wyszła przepyszna! Tak bardzo, że już raczej zawsze będą ją przygotować sama, bo jednak trochę kcal zaoszczędzę, a i mam pewność, co i jak zostało zrobione. Nie wierzysz? Spróbuj.

Z minusów – jest to trochę czasochłonny przepis, a to dlatego, że wymaga przyrządzenia kilku różnych elementów oddzielnie. Za to możesz, tak jak ja, zrobić od razu więcej porcji i mieć śniadanie na drugi dzień gotowe. I jak, przekonałam cię?

A, jeszcze jedno! Tortilla na śniadanie lub drugie śniadanie (zapomniałam wspomnieć, że jest to super opcja na wynos), ma ok.:

  • 25 g białka;
  • 28,5 g tłuszczu;
  • 58 g węglowodanów.

Ilość porcji: 4

Czas przygotowania: 1h

Kalorie: 582 kcal

Składniki na tortillę

Przygotowanie Mcwrapa śniadaniowego

  1. Ugotowane ziemniaki rozgnieć przy pomocy praski lub widelcem. Dodaj jedno jajko, posiekaną pietruszkę, sól i pieprz do smaku. Uformuj w nieduże, płaskie kotleciki.
  2. Sos pomidorowy wymieszaj z jogurtem naturalnym.
  3. Ser zetrzyj na tarce na grubych oczkach (możesz też użyć sera w plasterkach).
  4. Na patelni grillowej, bez dodatku tłuszczu, rozłóż plasterki boczku. Smaż z obu stron ok. 1-2 min, aż będą chrupiące.
  5. Na tej samej patelni smaż potem kotleciki ziemniaczane (nie dodawaj tłuszczu, wykorzystaj ten, który wytopił się z boczku). Wystarczy 3-4 min na stronę, aby zrobiły się rumiane z wierzchu.
  6. Z pozostałych czterech jajek przygotuj jajecznicę na maśle (sprawdź ten przepis).
  7. Rozłóż na talerzu placek tortilli. Posmaruj sosem, dodaj ¼ porcji jajecznicy. Połóż kotleciki ziemniaczane, po 2 plasterki boczku i na koniec posyp całość startym serem.
  8. Złóż tortillę i podpiecz ją przez ok. 1 min z obu stron na suchej patelni, bez dodatku tłuszczu.
* W przypadku tej tortilli śniadaniowej wykorzystałam sos barbecue, który okazał się lekkim niewypałem – choć był smaczny, to BBQ nie przypominał, a na dodatek był za ostry. Aby go złagodzić, dodałam jogurtu naturalnego. W przepisie możesz jednak wykorzystać dowolny sos, także gotowy, który lubisz.
Tortilla śniadaniowa

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.

Gzik – przepis FIT

Gzik – przepis FIT

Lubisz proste, szybkie przepisy? Wypróbuj wielkopolski gzik z ziemniakami w wersji FIT. Przekonaj się, że wystarczy zamienić śmietaną na jogurt naturalny (bez straty na smaku), by przygotować zdrowy, dietetyczny posiłek.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *