Dietetyczny sernik z mango

8 października 2020

Dietetyczny sernik z mango

Dietetyczny deser na… drugie śniadanie? Ha! U mnie to możliwe. Uwielbiam proste, FIT serniki na bazie sera twarogowego niezmielonego i często z nimi kombinuję. Tym razem postawiłam na prosty sernik z mango, którego przyrządzenie nie zajmuje wiele czasu. Była to propozycja na drugie śniadanie, chociaż dietetyczny deser z mango możesz równie dobrze podać na podwieczorek.

Użyłam świeżego mango, aczkolwiek w sklepach znajdziesz też pulpę z tego owocu (często jest w Biedronce lub w Lidlu). Jeśli wolisz mango w takiej postaci, sprawdź tylko, czy gotowa pulpa nie zawiera dodatku cukru. A jeśli chodzi o miód, możesz go zastąpić cukrem białym lub ksylitotelem.

FIT sernik z mango w jednej porcji ma:

  • 15 g białka;
  • 9 g tłuszczu;
  • 56 g węglowodanów.

Ilość porcji: 6

Czas przygotowania: 1h 20 min

Kalorie: 370,5

Składniki na fit deser

Sernik z mango - przepis

  1. Nastaw piekarnik na 180 stopni, funkcja góra-dół.
  2. Przełóż do miski twaróg, dodaj miód i wbij jajko. Obierz mango, pokrój na plasterki, dodaj do miski. Zblenduj całość na w miarę gładką masę. Dodaj mąkę ziemniaczaną, wymieszaj.
  3. Przygotuj okrągłą formę do pieczenia o średnicy ok. 20-22 cm. Rozkrusz do niej ciasteczka, wyrównaj. Wylej do środka masę twarogową. Piecz całość 55 cm.
  4. Po upieczeniu wyłącz piekarnik i otwórz drzwiczki, pozostawiając sernik w środku na ok. 30-40 min. Podawaj po całkowitym wystudzeniu.
* Użyłam ciasteczek Belvita.
Sernik z mango
Fit sernik z mango

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Smoothie mango mięta

Smoothie mango mięta

Potrzebujesz szybkiej przekąski i orzeźwienia w jednym? Znajdź 5 min i zrób 4 porcje smacznego smoothie mango mięta. To błyskawiczna i smaczna propozycja dla zabieganych.

FIT deser ze skyru, granoli i rabarbaru

FIT deser ze skyru, granoli i rabarbaru

FIT deser bez pieczenia, za to w 15 min? To da się zrobić! Sprawdź przepis na deser ze skyrem, rabarbarem i granolą z patelni. Zjedz na drugie śniadanie, podwieczorek lub nawet… po treningu.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *