Chałka ze śliwkami na śniadanie

2 września 2021

Chałka ze śliwkami na śniadanie

Słodkie śniadanie? Czemu nie! Zwłaszcza jeśli będzie zawierać świeżą chałkę, przepyszne śliwki i miód. I już pewnie wiesz, co Cię czeka – chałka ze śliwkami i waniliowym skyrem (a jakże!).

Wygląda pysznie, efektownie, a jej przygotowanie zajmuje co najwyżej 10 min. Proponuję ją na:

  • osłodzenie poniedziałku;
  • śniadanie do łóżka w niedzielę;
  • weekendowe śniadanie dla dzieci strudzonych szkolną nauką.

Nikt jej się nie oprze! Dodatkowym plusem jest to, że chałka ze śliwkami idealnie nadaje się do tego, aby ją zabrać na wynos, może więc wystąpić w roli drugiego śniadania do pracy.

Proponuję, aby podać ją ze skyrem waniliowym, ponieważ to bardzo dobre źródło białka, przy jednoczesnej niskiej zawartości tłuszczu. Możesz zastąpić go serkiem homogenizowanym lub śmietankowym twarożkiem do smarowania. A jeśli wolisz mniej słodkie śniadania (w końcu jest to miód i śliwki), to użyj skyru naturalnego.

Chałka ze śliwkami – kcal, makroskładniki

Jedna chałka ze śliwkami ma ok. 538 kcal i:

  • 16,5 g białka;
  • 11 g tłuszczu;
  • 93 g węglowodanów.

Ilość porcji: 2

Czas przygotowania: 10 min

Kalorie: 538

Chałka ze śliwkami - składniki

przepis na chałkę ze śliwkami na śniadanie

  1. Śliwki przekrój na pół, wyciągnij pestki.
  2. Na patelni rozgrzej masło. Wrzuć śliwki i podsmażaj je na małym ogniu przez ok. 5 min, przewracając je co jakiś czas – mają zmięknąć, delikatnie się rozpaść.
  3. Chałką przekrój na pół, posmaruj jedną stronę połową skyru. Na to połóż jeszcze ciepłe śliwki i polej łyżeczką miodu. Całość powtórz z drugą chałką.
Chałka ze śliwkami
Chałka ze skyrem i śliwkami
Chałka z miodem

Chałka na śniadanie – przepisy

Mam dla Ciebie niespodziankę, czyli dodatkowe inspiracje na śniadanie z chałką w roli głównej. Sprawdź przepis na:

  1. chałkę zapiekaną z budyniem – to świetny sposób na wykorzystanie czerstwego pieczywa, w tym wypadku chałka nie musisz być świeża;
  2. chałkę na ciepło z prosciutto i mozzarellą – tutaj w wersji wytrawnej, a ze względu na to, że chałkę się grilluje na patelni, możesz użyć czerstwej;
  3. kanapki z figą i szynką długodojrzewającą – typowo jesienna propozycja, ze słodkimi figami; zastąp bułki chałką i gotowe!;
  4. wege i mięsne kanapki – to już bardziej propozycja na lunch/obiad; w przepisie użyłam bagietki, ale jeśli zamiast niej dasz chałkę, to będzie jeszcze smaczniej.

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.

Kanapki na śniadanie z figą

Kanapki na śniadanie z figą

5 składników i 5 min pracy – to wystarczy, aby przygotować zdrowe kanapki na śniadanie lub efektowne… śniadanie do łóżka. Jeśli brak ci pomysłów, co na kanapki, koniecznie zajrzyj do tego wpisu.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *