Burrito wegetariańskie z boczniakami

25 marca 2021

Burrito wegetariańskie z boczniakami

Co to jest burrito? To klasyczna potrawa kuchni meksykańskiej i Tex-Mex, składająca się z farszu zawiniętego w pszenną tortillę. Najczęściej farsz do burrito robi się z ryżu, mięsa mielonego, sosu pomidorowego i fasoli (można użyć chilli con carne, które zostało z obiadu), ale wersji jest tak naprawdę wiele. Ja najczęściej przygotowuje burrito wegetariańskie z chilli sin carne lub w wersji pseudo-śniadaniowej, z jajecznicą. Czemu pseudo? Bo porcja jest naprawdę spora, obiadowa.

Dzisiejsza propozycja to wege burrito z awokado, boczniakami i jajecznicą. Sam przepis na burrito jest bardzo prosty, a jedyna trudność polega na tym, aby osobno przygotować jajecznicę i boczniaki, o czym zaraz się przekonasz.

Na początku sporo kłopotu sprawiało mi też zawijanie burrito, ale nie martw się – pod zdjęciami mam wskazówki, jak to zrobić.

Domowe burrito wegetariańskie w jednej porcji ma ok.:

  • 25 g białka;
  • 34,5 g tłuszczy;
  • 43 g węglowodanów.

Ja proponuje zrobić od razu więcej sztuk (proporcje uwzględniają 4 porcje), zawinąć i bezpośrednio przed podaniem podgrzać na patelni grillowej. Moje dzisiejsze wegetariańskie burrito nie ma w sobie sosu pomidorowego, dzięki czemu nie rozmięknie może być przechowywane w lodówce.

Ilość porcji: 4

Czas przygotowania: 30 min

Burrito kcal: 575

burrito - Składniki

Przepis na burrito

  1. W misce przygotuj marynatę: wymieszaj oliwę, sos worcester/sojowy, chilli, paprykę wędzoną. Dodaj starty czosnek, wymieszaj.
  2. Awokado pokrój na plasterki, skrop je odrobiną soku z cytryny, aby nie ściemniały.
  3. Boczniaki rozszarp przy pomocy widelca na drobne kawałki. Wrzuć grzyby do miski z marynatą, wymieszaj.
  4. Rozgrzej patelnię, smaż na niej boczniaki, mieszając, przez ok. 5 min, aż się delikatnie zrumienią.
  5. W czasie, gdy boczniaki się smażą, na drugiej patelni rozgrzej masło, wbij jajka i zrób jajecznicą. Wyłącz gaz, gdy będzie lekko ścięta (lejąca), ponieważ jajka jeszcze dojdą na ciepłej patelni oraz podczas podgrzewania burrito.
  6. Na placku tortilli ułóż po 1,5 plasterka sera, na to połóż boczniaki, jajecznicę i awokado. Zawiń burrito, po czym podgrzej je na małym ogniu na patelni grillowej (lub zwykłej, jeśli nie masz) przez ok. 2-3 min z każdej strony.
* Możesz też użyć sera żółtego.
Burrito z boczniakami
Wege burrito
Wegetariańskie burrito

Jak zawijać burrito?

Zawijanie burrito tak, aby farsz nie wypłynął podczas podgrzewania, to nie lada sztuka. Kluczową kwestią jest to, aby nie nakładać zbyt dużo farszu (chyba że masz większe, niż standardowe, placki tortilli), a także to, by ułożyć go w miarę na środku, pozostawiając sporo wolnego miejsca z każdej strony.

Gdy masz to gotowe, możesz przejść do części właściwej, czyli zawijania. Najpierw chwyć brzeg placka, zawiń go do środka, dociskając delikatnie farsz. Następnie zegnij jednocześnie oba boki tortilli do środka, przytrzymując dolną część. Na końcu zroluj placek, dociskając zagięte już brzegi. Pamiętaj, aby podgrzewanie burrito zawsze zaczynać od miejsca, w którym jest widoczne łączenie, aby tortilla się skleiła.


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *