Zimowy kompot z jabłek

16 listopada 2021

Zimowy kompot z jabłek

Nie lubię kompotu. Nigdy nie lubiłam. Więc czemu wstawiam przepis na kompot z jabłek? Bo miałam dużo owoców, a, jako że mój narzeczony wręcz kocha kompot jabłkowy, to stwierdziłam, że go dla niego przyrządzę. A przy okazji okazało się, że wystarczy:

  • dodać do niego imbir (nabiera smaku!),
  • podawać na ciepło,

abym zmieniła zdanie. I w ten oto prosty sposób mamy rozgrzewający zimowy kompot z jabłek, który zmienił moje życie.

Tylko może od razu wyjaśnię, że ja, jeśli chodzi o pasteryzację, to jestem jak dziecko we mgle. Dlatego kompot gotuję na bieżąco i wypijam w przeciągu 2-3 dni. Ale jeśli dla Ciebie to nie jest taka czarna magia, to zachęcam, aby zwiększyć ilość składników (zaszalej, a co Ci szkodzi!) i zrobić zapas na całą zimę.

Kompot z jabłek – kcal

Cały kompot z jabłek w wersji z ksylitolem ma 262 kcal, a z cukrem 280 kcal. W praktyce jednak kompot jabłkowy można podzielić na ok. 3 porcje, z której każda ma ok. 87 kcal (ksylitol) lub 93 kcal (cukier).

To co, chcesz się dowiedzieć jak zrobić kompot z jabłek?

Ilość porcji: 3

Czas przygotowania: 25 min

Kalorie: 87 kcal

Składniki na kompot z jabłek

kompot jabłkowy - przepis

  1. Jabłka obierz, pokrój w ćwiartki i wytnij gniazdo nasienne. Imbir obierz i pokrój w plasterki.
  2. Owoce, imbir i cynamon wrzuć do garnka, zalej wodą (ok. 700-800 ml – wszystko zależy od wielkości jabłek, woda ma je w pełni przykryć). Dodaj cukier lub ksylitol.
  3. Gotuj ok. 20 min, aż jabłka się rozpadną.
  4. Odcedź i podawaj na ciepło (w końcu lepiej w pełni wykorzystać rozgrzewającą moc imbiru).
Zimowy kompot z jabłek
Kompot z jabłek
Jabłka na kompot

Co zrobić z jabłkami z kompotu?

Zastanawiasz się, co zrobić z jabłek z kompotu? Na pewno nie warto ich wyrzucać! Wiem, przyznaje, rozgotowane owoce nie brzmią zbyt smacznie, ale wbrew pozorom można z nich wyczarować pyszne dania. Moje propozycje to:

  • crumble z jabłkami – czyli jabłka zapiekane pod kruszonką;
  • owsianka z puree z jabłek gotowanych do kompotu;
  • jogurt naturalny z granolą i puree z jabłek;
  • koktajl z dodatkiem jabłek;
  • ryż zapiekany z jabłkami (to co prawda nie moja bajka, ale wiem, że sporo osób go lubi…).

Którą z propozycji wybierasz?


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Shot z imbiru i kurkumy

Shot z imbiru i kurkumy

Chcesz poznać prosty sposób na wzmocnienie odporności? Sprawdź, jak zrobić shot imbirowy. Imbir, kurkuma i miód to trzy magiczne składniki o właściwościach przeciwzapalnych i antybakteryjnych – zobacz, jak je połączyć w prosty shot na odporność.

Babeczki czekoladowe z budyniem

Babeczki czekoladowe z budyniem

Masz ochotę na babeczki wszystkomające? Znajdziesz w nich czekoladę, żurawinę, budyń, cynamon i orzechy oraz „bitą śmietanę” ze… skyru! Ufff, narobiłam Ci smaka? Jeśli tak, zabierz się do pracy.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *