Sałatka z ryżem FIT

30 marca 2020

Sałatka z ryżem FIT

Robisz czasami dania resztkowe? Z tego, co masz w lodówce i aż prosi się, aby je wykorzystać? Ja mam tak często, ponieważ zwykle pod koniec tygodnia okazuje się, że nie zużyłam tego i tamtego. A o ile z kaszą czy makaronem to nie problem, o tyle warzywa to co innego.

Ale mam za to idealny sposób na to, jak dać warzywom drugie życie – wystarczy je upiec. Potem możesz je dodać do zupy, zapiekanki czy tak jak ja, do sałatki. Bo moja dzisiejsza sałatka z ryżem i warzywami to właśnie taka kombinacja. Miałam nie pierwszej świeżości paprykę, którą chciałam wykorzystać do czegoś innego. Dodatkowo okazało się, że mam jeszcze cukinię i… tak właśnie mój przepis ewoluował.

To może być fit kolacja lub drugie śniadanie, lunch na wynos – dzięki temu, że posiada dodatek łososia, to w pełni zbilansowany posiłek, co zresztą zaraz zobaczysz po makroskładnikach:

  • 16 g białka;
  • 7,5 g tłuszczy;
  • 40 g węglowodanów.

Ja też lubię przygotowywać takie pyszne sałatki na imprezę, ponieważ są sycące (a wiadomo, jak to jest, gdy na stole pojawia się alkohol…), a do tego można je zrobić wcześniej i położyć na stole bez obawy, że po kilkunastu minutach będą przywiędłe… To co, wchodzisz w to? Jeśli tak, to przetestuj mój przepis na sałatkę z łososiem.

Ilość porcji: 4

Czas przygotowania: 30 min

Kalorie (na porcję): 280 kcal

Składniki na sałatkę z ryżem

Przygotowanie fit kolacji - sałatki

  1. Ryż ugotuj według przepisu na opakowaniu (zerknij na dół, jeśli chcesz dowiedzieć się, jak ugotować ryż w ziarenkach, nie w torebkach).
  2. Nastaw piekarnik na 220 stopni.
  3. Paprykę umyj, pokrój w plasterki. Rozłóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, polej oliwą i dokładnie wymieszaj. Piecz 20 min.
  4. Przygotuj marynatę z oleju sezamowego, sosu worcester, limonki, płatków chilli i soli. Łososia obierz ze skórki, polej marynatą. Włóż do piekarnika na 10 min przed końcem pieczenia papryki.
  5. Cukinię pokrój w plastry lub zetrzyj na tarce.
  6. Wymieszaj wszystkie składniki razem, łososia delikatnie rozszarpując w palcach.
Sałatka z ryżem

Jak ugotować ryż?

Kiedyś myślałam, że ugotowanie ryżu w ziarenkach to wyższy poziom umiejętności kulinarnych. W końcu torebkę wystarczy wrzucić do wody, zaczekać kilka minut i już. A teraz zdradzę ci sekret… z ziarenkami robisz dokładnie to samo.

Są dwa sposoby na gotowanie ryżu – na leniuszka i ten prawdziwy. O pierwszym nikt nie mówi, ale nie martw się, po to tu jestem. Co musisz zrobić?

Zagotowuj wodę w ilościach na oko. Wrzuć ryż, zmniejsz gaz i gotuj tak długo, jak jest napisane na opakowaniu. Po tym czasie odcedź ryż na sitku i gotowe. Przecież obiecywałam, że będzie tak samo jak z torebkami?

Jest jeszcze drugi sposób, który polecam, ponieważ ryż jest dzięki temu smaczniejszy, aczkolwiek wymaga trochę więcej zachodu. Ale naprawdę niewiele – po prostu musisz odmierzyć wodę. Na jedną porcję ryżu, zagotowujesz dwie porcje wody. Wrzucasz ryż, zmniejszasz gaz na najmniejszy. Gotujesz ok. 10 min – po tym czasie na dnie powinna zostać niewielka ilość wody. Następnie wyłączasz gaz i odstawiasz garnek pod przykrywką na kolejne 10 min. W tym czasie ryż powinien „dojść”, wchłonąć resztę wody, pozostając sypki.

I co, wcale nie było tak strasznie, prawda?


Te przepisy mogą Ci się spodobać

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Naleśniki na śniadanie z kozim serem i salami

Znudziły ci się klasyczne przepisy na śniadania? Wypróbuj ziołowe naleśniki na słono z kozim serem, pomidorem, roszponką i włoskim salami. To pyszna propozycja na fit naleśniki sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i na kolację, czy do pracy, na wynos.

Pasta z bobu, FIT pasta na kanapki

Pasta z bobu, FIT pasta na kanapki

FIT pasta z bobu uratuje kanapki – sprawie, że będą pyszne, sycące i na dodatek dostarczy białka. Wypróbuj przepis na pastę z bobu i fety, posmaruj nimi pełnoziarniste grzanki, dodaj trochę świeżych warzyw, a prostą kolację, szybki lunch czy zdrowe śniadanie będziesz mieć z głowy.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *