Lemoniada arbuzowa

6 lipca 2019

Lemoniada arbuzowa

Zasmakowałeś w lemoniadzie cytrynowej? A może jest dla Ciebie nieco za kwaśna? Musisz wiedzieć, że na jej bazie przygotowałam ostatnio przepyszną lemoniadę arbuzową! W końcu jest sezon, więc trzeba z niego korzystać.

Lemoniadę możesz zabrać ze sobą do pracy, na piknik czy grilla – jest delikatnie słodka, a dodatek cytryny sprawia, że przy tym orzeźwiająca. Koniecznie musisz ją podawać z miętą, a i dodatek lodu nie zaszkodzi (natomiast jeśli planujesz wziąć ją na wynos, to wcześniej wstaw ją na kilka godzin do lodówki, by się schłodziła).

U nas w ten sposób poszedł cały, duży arbuz – przez trzy dni z rzędu robiłam litr takiej lemoniady i nawet nie wiem, kiedy znikał. Ale cóż, Piotrek uwielbia wszystko co zimne, a ja uwielbiam arbuza. Dlatego nie mam zamiaru próżnować i obok czereśni, poziomek oraz borówek jest moim letnim must have.

Składniki

Przygotowanie

  1. Arbuza pokrój w dużą kostkę.
  2. Przełóż go do wysokiego naczynia, dodaj bazę cytrynowej.
  3. Zmiksuj całość przy pomocy blendera typu żyrafa.
  4. Dodaj wodę, wymieszaj. Przelej całość do butelki na lemoniadę*.
  5. Podawaj z kostkami lodu i miętą.
* W Ikea znajdziesz szklane „wazony” z korkowym „zatyczkiem”. My mamy takie trzy – na lemoniadę, cold brew tea i cold brew cofffe. Latem sprawdzają się najlepiej.
Lemoniada arbuzowa

Arbuz – kalorie, właściwości

Arbuz w 92% składa się z wody, a w 100 g ma zaledwie 30 kcal. Aczkolwiek trzeba uważać, ponieważ dzięki temu, że jest tak orzeźwiający zwykle na 100 g się nie kończy, a przynajmniej nie u mnie. Należy też pamiętać, że w arbuzie jest też sporo cukrów prostych, które organizm bardzo łatwo wchłania. Dlatego tak jak w przypadku każdych innych owoców, trzeba po prostu zachować umiar.

No dobra. 92% arbuza to woda, do tego dochodzi cukier. A czy znajdują się w nim jakieś składniki odżywcze? Oczywiście! Co prawda nie jest to bogate źródło witamin, ale za to kryje w sobie sporo przeciwutleniaczy. Pozwól, że przypomnę, że są to składniki, które „walczą” z wolnymi rodnikami i co za tym idzie – opóźniają procesy starzenia się. Ma w sobie też potas, magnez oraz witaminę C.

W zależności od tego, jak na to patrzeć, ma jedną zaletę lub wadę – działa moczopędnie. Chociaż jest to wskazane w przypadku chorób nerek czy zapalenia układu moczowego, to jednak na co dzień może okazać się dość kłopotliwe, dlatego jeśli jesteś na pikniku, to nie ma sensu przesadzać z jego ilością.

A gdy o tym mowa, to moim zdaniem arbuz idealnie nadaje się do tego, aby zabrać go ze sobą w plener. Wystarczy pokroić owoc w kostki i zapakować do pojemników, aby mieć szybką i zdrową przekąskę. I do tego świetnie nawadniającą, co nie jest bez znaczenia, jeśli przesiadujesz cały dzień na dworze.


Przepisy, które mogą Ci się spodobać

Chłodnik z pomidorów

Chłodnik z pomidorów

Wiesz, że porcja chłodnika pomidorowego ma zaledwie 92 kcal? Jestem pewna, że już samą tą informację zachęciłam Cię do sprawdzenia mojego przepisu. Dodam jeszcze, że zupa ta jest smaczna, aromatyczna i lekkostrawna. A więc na co czekasz?

Chłodnik z cukinii

Chłodnik z cukinii

Jeśli masz ochotę na lekki, letni posiłek, zrób chłodnik z pieczonej cukinii według mojego przepisu. To proste, szybkie danie, które jest jednocześnie aromatyczne i bardzo delikatne.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


[wp-rss-aggregator]