Burger z halloumi wegetariański

29 czerwca 2021

Burger z halloumi wegetariański

Przyznać Ci się do czegoś? Mam bardzo duży problem z wege daniami na grilla. Wiadomo, jest camembert, jakaś sałatka i… to tyle. Chociaż w sklepach jest bardzo duży wybór gotowych dań na grilla, to czasami, jak spojrzę na ich skład lub kcal (sam burger to prawie 350 kcal! a gdzie bułka! sos! dodatki!), szybko odkładam na półkę. I jem (prawie) to samo.

Dobra, dobra, teraz ktoś się oburzy, że przecież tyle inspiracji. Że faszerowane pieczarki (nie przepadam), że burgery wegetariańskie z fasoli (rozwalają się, a przynajmniej mi), że grillowane warzywa (kocham świeże, ale grillowane mi nie smakują). I tak z tylu pomysłów zostaje… jeden. A mianowicie burger wegetariański z halloumi, którym zainspirowałam się, będąc w KFC 😀 Doskonały przykład tego, że pomysłów na dania można szukać wszędzie.

Ja go troszkę stuningowałam i tak powstały burgery z halloumi, ananasa i boczniaków. I od zeszłego roku testuję je na sobie oraz na znajomych – nie tylko wege, chociaż Ci zdecydowanie najmocniej je chwalą. To co, chcesz też spróbować? Zapraszam.

Wegetariańskie burgery z boczniaków – kcal, makroskładniki

Przed chwilą wspominałam, że gotowe wegetariańskie burgery mają ok. 300-350 kcal w samym kotlecie, a do tego trzeba dołożyć jeszcze inne składniki. Mój burger z halloumi ma ok. 502 kcal, więc to już całkiem rozsądna ilość prawda?

W jednej porcji znajduje się też ok.:

  • 21 g białka;
  • 30 g tłuszczu;
  • 36 g węglowodanów.

Ilość porcji: 4

Czas przygotowania: 30 min

Kalorie: 502

Składniki na burgery z boczniaków

przepis na wegetariańskie burgery z halloumi

  1. Przy pomocy widelca rozszarp boczniaki. Przełóż je do miski, dodaj sos sojowy, powidła, musztardę, ocet jabłkowy, chilli i paprykę wędzoną. Dokładnie wymieszaj. Przełóż na tackę i grilluj, aż boczniaki się delikatnie zrumienią. W międzyczasie obracaj je, uważając, aby nie przykleiły się do tacki.
  2. Majonez zblednuj ze szczypiorkiem na gładki, zielony sos.
  3. Halloumi pokrój na plastry. Ser oraz ananas zgrilluj z obu stron.
  4. Przekrój bułki na pół, posmaruj każdą część sosem majonezowym. Połóż sałatę, ananasa, halloumi i boczniaki.
* 1 opakowanie halloumi ma zwykle 225 g. Taką kostkę można przekroić na 2 lub 3 plastry. Ze względu na ilość składników w burgerze rekomenduję kroić na 3 plastry, chociaż i tak potrzebne będzie drugie opakowanie halloumi. Ale nie martw się, jestem pewna, że znajdą się chętni na kawałki sera, który zostanie.
Wegetariański burger z halloumi
Burger z boczniaków i halloumi

Te przepisy mogą Ci się spodobać

Lemoniada rabarbarowa

Lemoniada rabarbarowa

Lubisz rabarbar? Jeśli tak, wskakuj do przepisu. A jeśli nie, to… również wskakuj, bo szybko przekonasz się, co dobrego możesz z niego przyrządzić. Sprawdź przepis na orzeźwiającą lemoniadę rabarbarową, która zasmakuje każdemu.

Bajgiel z halloumi i awokado

Bajgiel z halloumi i awokado

Czym zastąpić zwykłe kanapki? A gdyby tak chleb/bułki podmienić na bajgla, dodać grillowane halloumi i awokado? W 20 min możesz przygotować to pyszne i zdrowe śniadanie, a ja ci pokażę jak.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *